Suchoj Su-7BMK, OEZ (KP/Smer) 1/48 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Suchoj Su-7BMK, OEZ (KP/Smer) 1/48 - Klar!

Inlägg av Henrik R »

Jag tycker den blev döläcker som allt annat du gör Björn. Man skulle lätt kunna tro att du har ryskt påbrå med tanke på din förkärlek till "hemska"( läs estetiskt fula) ryska flygplan. :-)
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Suchoj Su-7BMK, OEZ (KP/Smer) 1/48 - Klar!

Inlägg av Anders.Edblad »

Superfin!
Bra frihandsmålat med fin variation i målningen.
Den där Ocean lacken har jag provat några gånger men aldrig fått till det.
Men bevisligen fungerar den.

Anders E
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Suchoj Su-7BMK, OEZ (KP/Smer) 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack! :)

Anders: Som jag nämnt, det är en vanesak, den känns lite läskig när man precis lagt på den, men med tunna lager och utspädd med vatten funkar den finfint. Det enda man ska tänka på är att tiden från dammtorr (ganska snabbt) till härdning (ungefär ett dygn) är förhållandevis lång.

Henrik: Haha, nej , inget ryskt i släkten vad jag vet. Men en mångårig förkärlek för det annorlunda. :) Och det finns det gott om därborta i öst. Men även i det land vars flygmaskiner jag också bygger en hel del av, och som följer härnäst på ett forum nära dig: Storbritannien!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Suchoj Su-7BMK, OEZ (KP/Smer) 1/48 - Klar!

Inlägg av Janne.S »

Den fick du ihop bra....riktigt snygg målning och vädring :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Suchoj Su-7BMK, OEZ (KP/Smer) 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack, Janne. Ja, du vet ju vad det här bygget innebär. Hittade din gamla byggtråd som hjälpte mig en hel del!
Skriv svar