Mitsubishi Zero 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Mitsubishi Zero 1/48

Inlägg av Mikael dBW »

När man är inlåst och begränsad pga Coronaviruset så kan man ju alltid gå utanför sin "Comfort zone" när det gäller modellbygge och bygga annat än det vanliga. I mitt fall så blev det att lägga bilarna åt sidan och prova på flyg. Men jag tror att det var Lasse Enefjords "Bent wing Bonanza" som gav mig blodad tand att prova på lite mer flygbyggen. En Zero från Hasegawa fanns i bygghögen, så den fick det bli. Målad med Tamiyas färger. Jag använde Uschis finaste tråd till antennen, men den syns ju knappt.

/Mikael

Bild
Bild
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Mitsubishi Zero 1/48

Inlägg av hanfeh »

Snyggt. Kommer snart en "bent wing" i japansk tappning. JU-87. Vad annars?
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Mitsubishi Zero 1/48

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt!
Uffe
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Mitsubishi Zero 1/48

Inlägg av Joakim Hultman »

Mycket tjusigt! Pandemin för något gott med sig också. ;)
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Mitsubishi Zero 1/48

Inlägg av Anders.Edblad »

Fint bygge!
Antenntråden tycker jag ser bra ut på de riktiga flygplanen är det svårt att se den.

Anders E
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Re: Mitsubishi Zero 1/48

Inlägg av Mikael dBW »

Tack för de vänliga kommentarerna! Suget att bygga fler plan har ökat så jag får nog leta upp något nytt att bygga. Nu har jag kommit fram till att 1/48 är det minsta mina ögon och fingrar klarar, så jag skippar nog Befrings utmaning med airline i 1/72.
/Mikael
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Mitsubishi Zero 1/48

Inlägg av magnusf »

Kom igen nu Mikael! Läsglasögon, mycket ljus och en rejäl DC-3:a eller något annat som är stort nog att inte slarva bort så kan du så klart bygga 1/72 också!

Mycket fin Zero! En sak som är kul med Hasegawa är att de alltid gjort väldigt fina byggsatser men allt som var japanskt var alltid lite bättre, lite schysstare detaljer, ytterligare bättre research. Du har nyttjat detta faktum väl :) !

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Mitsubishi Zero 1/48

Inlägg av Henrik R »

Snyggt. Om du bygger 1/32 kanske du inte behöver glasögon över huvud taget :-)
Skriv svar