VW 1300 direkt av bandet.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av Proosen »

Så blev det en liten Bubbla till min systers 50-årsdag, två år för sent :shock:
Strulade duktigt med lackeringen, tänkte att Vallejo var något att testa. Det var det inte, skitfärg för karosser och underlig i övrigt att jobba med tycker jag. Ska måla en F-104 med Vallejo om jag klarar det sen är det asta la vista med den skiten.

Nåja, det blev en burk bättringsfärg från Pro Chroma istället och den lade sig som en dröm utspädd med lite cellulosathinner.
Fick bli lite tåtar på motor och reservdäcket annars rätt ur lådan, gick ihop som den dröm det är att "montera" en Tamiya.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


/Niclas
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av magnusf »

Vilken nostalgitripp Niclas :) ! När jag växte upp hade vi en sådan, en grön 71:a med de kantiga kofångarna. Den fanns kvar länge men idag så är regnumret på ett släp vilket känns

Snyggt med slangen till reservhjulets ventil. Trycksättning av spolarvätskebehållaren, vem f-n kom på det :) :) :) ?

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3576
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av Björn Fransson »

Sååå läcker! Härligt jobbat!
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av MartinN »

Snyggt!
/M
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av Joakim Hultman »

Bubblor är alltid väldigt charmiga. :)

Hade också väldigt svårt för Vallejos färger, men har nu fått hyfsad kläm på dem. Jag använder bara deras färg som är tänkt för airbrush, och blandar med en gnutta av deras egen thinner.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av Anders.Edblad »

Superfint bygge, den ser alldeles riktig ut.
Gratulera systern på 52 års dagen!

Anders E
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av Lerxzt »

Som foton från en Folkaträff på Gärdet :) Supersnygg!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
FredrikAlmlöf
Inlägg: 152
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Bild

Alltid lika fascinerande att se hur långt vissa är beredda att gå för att få verkliga föremål se ut som modeller! Bra jobbat med jättebodarna och träden i bakgrunden... :)

En undran - kromet ser väldigt verkligt och blankt ut, speciellt navkapslarna på bilden ovan lurar mig att se en riktigt 1:1-bil. Vad är det för färg?

Mvh Fredrik
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av Proosen »

Tack ska ni ha!

Det där med tryck från däcket är egentligen riktigt fiffigt, det satt en speciell ventil där som gjorde att däcket aldrig kunde bli tomt. Förutsatt att det inte pajade vill säga.

Kromet på kofångare och navkapslar är det som kom i satsen. Rutlisterna är bare metal chrome och så finns det en och annan dutt med Molotow liquid chrome på små prylar och bättring av skadat krom.

/Niclas
FredrikAlmlöf
Inlägg: 152
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:47
Namn: Fredrik Almlöf
Ort: Uppsala

Re: VW 1300 direkt av bandet.

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Tack för svar! Jag får kanske utöka min samling av kromrelaterade hjälpmedel...
Skriv svar