J22 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

J22 1/72

Inlägg av Rickard Andersson »

Har haft denna liggande ett tag och fick ett ryck och gjorde den färdig. Det är Marivox modell, tyvärr så är dekalerna i den nya utgåvan tryckta på så tunn dekalfilm att dekalen går sönder bara man flyttar dom från dekalpappret till modellen. Jag kunde använda en del av texterna men fick ta andra dekaler till hjälp. Har även använt mig av Koras dekaler där jag använde Musse till motorkåpan. I övrigt så är det OOB.

Förebilden flög på 2div. F10 där man började på J20 tiden att förse maskinerna med seriefigurer och detta följde med till J22an. Det underliga är att den är märkt blå H men det borde vara blå M.

Bild

Bild

Bild

Bild
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: J22 1/72

Inlägg av Andre B. »

Marivox lilla J22:a är rätt trevlig. Den är värd att ses oftare. Kommer ihåg på 70'talet när man tog nosen från en Fw-190 och stjärten från en Bf-109 för att få ihop en J22:a. Du fick ihop en liten prydlig J22:a Richard! ;)

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: J22 1/72

Inlägg av Anders.Edblad »

Fint bygge!
De där Marivox modellerna är väl inte helt lätta att få ihop.

Anders E
Johan_Röd
Inlägg: 516
Blev medlem: 27 jan 2012, 18:38

Re: J22 1/72

Inlägg av Johan_Röd »

Jag säger bara: Ett suveränt bygge! Mycket trevlig liten modell!
Tack för att du delar med dig!

Mvh Tor
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: J22 1/72

Inlägg av Niklas »

Snyggt Rickard, vet själv hur knepig den där byggsatsen kan vara, om den är på det humöret...

Tycker du har fått till den bra, och bottenplattan gör sitt den också.
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: J22 1/72

Inlägg av Henrik R »

Grym! snyggt resultat när man vet hur byggsatsen är !
Rickard Andersson
Inlägg: 95
Blev medlem: 27 sep 2012, 19:59
Namn: Rickard Andersson

Re: J22 1/72

Inlägg av Rickard Andersson »

Tackar för alla kommentarerna, vi får tacka Marivox för dom Svenska modellerna han gett oss svensk byggare, det var ju ett tag sedan dom gavs ut och fortfarande det enda om man vill bygga en injektionsgjuten modell.

mvh Rickard
Skriv svar