Dubbel-bubbel-Spitfire i 1/48 - Båda klara

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Dubbel-bubbel-Spitfire i 1/48 - Båda klara

Inlägg av Björn Fransson »

Tack, alla!

Rickard! Haha! Fast jag byggde ju faktiskt en SAS DC-6 nyligen. Men annars dröjer det nog lite innan det blir svenskt igen. Såvida jag inte - som så ofta - drabbas av ett akut Drakensug. :)

Magnus! Dekalerna är en mix, det svarta (alltså bland annat individnumret) och några enstaka småtexter är ur lådan, resten ett ihopplock från Xtradecalarket som jag köpte till min franska XVI. Pennorna är Derwent, kanske lite feta, men funkar hyggligt ändå. Jag har tidigare testat innan slutlacken, men med uselt resultat, det fastnade dåligt och en hel del försvann när lacken kom på. Så nu körde jag ovanpå mattlacken, vilket funkade bättre.
Skriv svar