Lansen färdig till sist

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt ( pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild: 1. Ladda upp din bild/bilder på en fototjänst som t.ex. Imgur eller Flickr. 2. Försök att hålla storleken till 800x600. 3 När du laddat upp bilderna så kopierar du in dess URL när du tryckt på IMG knappen, då får du en IMG tag före och efter URL:en.
teeo
Namn: Thomas Olsson

Lansen färdig till sist

Inlägg av teeo »

Efter en del kämpande med Maestros fotoetsade stege till Lansen så är mitt bygge till sist färdigt.
BildBild
Stegen blev lite sned och vind men det får duga - jag blev tvungen att ersätta några delar (som gick av när jag skulle böja till fotoetsen) med metalltråd och blytråd. Jag beundrar verkligen dem som kan fixa fotoetsdetaljer till fartygsmodeller i skala 1:700 !!!
BildBildBild
BildJag blev ändå nöjd med slutresultatet efter att ha haft detta foto som förebild.
Anders.Edblad

Re: Lansen färdig till sist

Inlägg av Anders.Edblad »

Fint bygge!
De där fotoetsade stegarna till Lansen är inte lätta att få ihop.

Anders E
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Härligt! Kul med en omålad Lans, de ser man inte så ofta!
Frasse
Namn: Göran Fransson

Inlägg av Frasse »

Riktigt läcker Lansen! Jag har lagt min stege till min J32 åt sidan så länge, får se när andan faller på. Luftbromsarna är inte lätta att få ihop " Heller" :) Göran
Paint it black ! :twisted:
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Tjusig blåfenad lansen. Lite märkligt att jag inte noterat att lansarna på bilden inte har blå (eller gröna) vingspetsar...

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar