86,5 cm ren utmaning - Airfix Concorde i 1/72 - Klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: 86,5 cm ren utmaning - Airfix Concorde i 1/72 - Klar!

Inlägg av Anders.Edblad »

Bra att du bestämde dig för att kompromissa och att göra "det får duga" lösningar.
Slutresultatet är helt fantastiskt, den kommer att sitta fint på hyllan i vardagsrummet.

Anders E
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: 86,5 cm ren utmaning - Airfix Concorde i 1/72 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack, Lennart och Anders! Japp, nu står den där och blickar ner på mig. :)
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: 86,5 cm ren utmaning - Airfix Concorde i 1/72 - Klar!

Inlägg av Lennart 12 »

Härligt Björn, den tar ju upp lite plats som sagt. Jag har sett Concorden i luften. En gång då vi precis lagt till vid kaj i Rouen" så kom den flygande rakt över staden, hyfsat lågt också. //Lennart
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 86,5 cm ren utmaning - Airfix Concorde i 1/72 - Klar!

Inlägg av magnusf »

Fantastiskt fin Björn! Hoppas du orkar släpa med den till någon utställning så man får se den live. Vad gäller förebilden så är det över 50 år sedan den flög första gången och ändå ser den ut som den kommer från framtiden...

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: 86,5 cm ren utmaning - Airfix Concorde i 1/72 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Tack! :)

Magnus: Jadå, den kommer säkert med till Open i vår. Inget för domarna att vila ögonen på, men rätt imponerande i sin storlek med och hyfsad med på lite lagom betraktarhåll. Och visst är det en sagolik design! Snyggare kan det nästan inte bli! Sedan att jag tycker att Tu-144 är ännu häftigare, handlar mer om mina defekter än att det skulle vara en objektiv åsikt. ;)

Lennart: Det låter som en häftig upplevelse! Jag har varit inne i en, på museet i Paris. Det som slår en är hur liten kabinen är. Egentligen självklart när man jämför dem med en vanlig airliner, men den är ju så speciell att den jämförelsen sida vid sida sällan görs. Dessutom var fönstren nog de minsta som någonsin skapats i ett passagerarflygplan. "Gluggar" är en bättre beskrivning.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: 86,5 cm ren utmaning - Airfix Concorde i 1/72 - Klar!

Inlägg av Lennart 12 »

Jo den var mäktig att se faktiskt. Så är även din modell. //Lennart
Skriv svar