Hellcat

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Hellcat

Inlägg av Björn B »

Bild
Jag hade påbörjat lite Hellcats från Hasegawa och hade börjat maska huven när jag kom på att jag hade monterat fel huv för en F6F-5 så jag plockade bort huvarna igen igen.

Bild
Sedan kom jag på att det var F6F-3 jag skulle bygga så jag hade limmat dit rätt huv från början men något var fel ändå.

Bild
Jag skulle ju haft det lilla fönstret bakom cockpit så det var bara att börja karva ett hål.

Bild
Men jag kommer aldrig få dit glasbitarna. Fästöronen är ivägen. Fast det blir ju fula "halvmånar" i glasen även om jag plockar bor öronen så det spelar ingen roll.

Bild
Jag klipper loss glasen och sparar en bit gjutstam att ha något att hålla i.

Bild
Sedan slipas halvmånar ner vilket ger en tråkig yta.

Bild
Polernagelfil användes för att polera upp glaset igen

Bild
Resultatet blev OK.

Bild
Det lilla handtaget underlättar monteringen och kan klippas bort när limningen härdat.
Jag fortsätter enligt min ledstjärna: "Gör om, gör rätt!"
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Hellcat

Inlägg av Andre B. »

Det där fick mig att tänka på "operation crossroads".
Snygg lösning med fönstren Björn!

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hellcat

Inlägg av Björn B »

Då tänker du rätt
Skriv svar