Försenat Franssonskt bokslut...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Försenat Franssonskt bokslut...

Inlägg av Björn Fransson »

Typ en månad senare kommer här till slut mitt bokslut för 2019. Ett år som började starkt, fortsatte stort och avslutades svagt. :)

Först ut var en dansk Gloster Meteor F.8 från Airfix i 1/48:

Bild

Vintern gick i brittiskt tema, så nästa bygge blev en Supermarine Attacker från Trumpeter, 1/48:

Bild

Nästa bygge blev Attackerns anfader och Spitfirens misslyckade arvtagare: Supermarine Spiteful, även den Trumpeter 1/48:

Bild

Attackern och Spitefulen var rakt ur lådan. Det var definitivt inte nästa bygge, när jag gav mig på vansinnesuppdraget att försöka få ordning på Airfix gamla Jaguar GR3A (1/48). En hård kamp som gav ett hyggligt resultat.

Bild

Under 2018 byggde jag två tvåsitsiga tjecker. Trion blev komplett 2019 med Trumpeters L-39ZA Albatros i 1/48:

Bild

Så min personliga favorit från året: ICM:s MiG-25RBT i 1/48:

Bild

Och sedan avslutade jag en gammal Tamiya Mustang i 1/48.

Bild

Allt detta var klart till Open. Men sedan blev det stiltje i fabriken ett tag. Men sommaren kom och med den ny byggtid och inspiration. Den mynnade ut i ett dubbelbygge i 1/72 på temat "Fredens hav"; Trumpeters bjässe Tu-22M3 Backfire och Hasegawas J 35F1 Draken:

Bild

Bild

Sedan var det stopp i fabriken ända fram till senhösten då jag äntligen fick ihop Eduards/Accurate Miniatures Jakovlev Jak-1B:

Bild

Totalt tio stycken, typ hälften av vad jag fick ihop för några år sedan. Sedan var det inte riktigt så illa, åtminstone fyra byggen till är ganska långt framskridna. En kvartett MiG ligger nämligen på hyllan och väntar på att bli klara; MiG-17, MiG-21, MiG-23 och MiG-27. Ska försöka få klart åtminstone någon av dem till Open. Gott nytt byggår!
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Försenat Franssonskt bokslut...

Inlägg av Anders.Edblad »

Många fina byggen! Ett år att vara nöjd med.
Extra kul att se en Airfix Jaguar så fint byggd.

Anders E
Lurifax
Inlägg: 904
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Försenat Franssonskt bokslut...

Inlägg av Lurifax »

J-la vansinnestempo du ligger inne med. Särskilt med tanke hur bra det blir.
MiG-25an är även min favvis i din samling även om Tupoleven ligger hack i häl. Men det är såklart svårt att ligga hack i häl med en Mig-25. Inte direkt världens slöaste flygplan om man säger så ...
holst

CU@C4
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Försenat Franssonskt bokslut...

Inlägg av magnusf »

Det är ju märkligt, du har ett dåligt år och jag har ett bra år vad gäller produktiviteten och ändå når jag inte ända fram :) ! Snygga byggen som vanligt Björn och ser fram emot dina MiG:ar!

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Försenat Franssonskt bokslut...

Inlägg av Henrik R »

Nåja, det är ju hur många som helst. Och hur fina som helst. Otroligt snygga byggen, Jag håller med dig Björn, MIG-25:an är min klara favorit.
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Re: Försenat Franssonskt bokslut...

Inlägg av Mikael dBW »

Du imponerar både i kvantitet och i kvalitet. Jag kan hålla med övriga om Mig:en, men personligen känner jag lite extra för den fula ankungen Spiteful.

Mikael
Skriv svar