BMW 2002ti

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

BMW 2002ti

Inlägg av Mikael dBW »

En kanonmodell från Hasegawa och extra kul att det är en Svensk rallybil. Det är ovanligt att bilmodeller har separata kromlister och på något sätt känns det som den fick mer liv än om jag använt Bare Metal. Men den riktiga höjdpunkten är Cartografdekalerna. Kolla t ex BMW-märket på bakstammen. Vilken kvalitet! Byggkvaliteten är inte på samma nivå men så blir det när byggtakten är för låg. Som alla vet så ger träning färdighet.

Mikael

Bild
Bild
Bild
Bild
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: BMW 2002ti

Inlägg av Joakim Hultman »

En nästan likadan, fast inte rallybil, stod på en tomt i närheten av där jag bor under en lång tid. Tycker att din ser väldigt övertygande ut!
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: BMW 2002ti

Inlägg av Björn Fransson »

Ser förträffligt ut! Har själv varit sugen på den här ett tag och det suget minskar ju inte direkt när jag ser ditt fina bygge. Härlig lyster i lacken också!
kifobefa
Inlägg: 83
Blev medlem: 08 jul 2014, 09:48
Namn: Berndt Sonelius
Ort: Mariestad

Re: BMW 2002ti

Inlägg av kifobefa »

Härligt bygge, av en ovanlig modell. Den lejongula lacken ger 70-tals vibbar!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: BMW 2002ti

Inlägg av magnusf »

Jag gillar också färgen mycket och sedan är det ju lite extra roligt med en svensk bil och förare! Härliga plåtfälgar :) !

Hälsningar

Magnus
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Re: BMW 2002ti

Inlägg av Mikael dBW »

Tack för alla positiva omdömen! En udda sak som inte syns på bilderna är att tävlingsnumret sitter på olika höjd på dörrarna. Så ska det vara enligt instruktionen och det bekräftas av bilder på bilen. Om jag ställer ut den på 08 Open, kommer jag då få nedslag av domarna pga bristande symmetri?

/Mikael
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Re: BMW 2002ti

Inlägg av bergwall »

Wow, min ligger fortfarande orörd i lådan. Pappa hade en "tii" nån gång innan min tid, hade varit roligt att bygga en med det reg-numret och "brandgul" naturligtvis.

Superfin! tack för att du delar med dig.
Skriv svar