Lansen forts.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Lansen forts.

Inlägg av teeo »

Nu har jag fått på metallfinishen - Vallejo Metal Color: 77.717-Dull Aluminium(4 delar)+71.001-White(1 del)
Bild
några paneler något mörkare - 77.703-Dark Aluminium(2 delar)+71.001-White(1 del)
Bild
Bild
forts följer...

Nu har jag tagit bort maskeringen...
Bild
Bild
Bild
Cockpit är scratchbyggd för många år sedan - långt före Maestro Models kom med sina fina fotoetsinteriörer.
Bild
Bild
Det behövs lite "touch-up" på sina håll...
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Lansen forts.

Inlägg av Anders.Edblad »

Kul med en Lansen i den tidiga märkningen.
Vad är det för fabrikat?

Anders E
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Lansen forts.

Inlägg av Andre B. »

En gammal trevlig Heller Lansen?
Och med en tjusigt blå fena och blå vingspetsar!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Re: Lansen forts.

Inlägg av teeo »

Stämmer bra - en MYCKET gammal Heller Lansen som har legat halvbyggd länge men nu har det blivit kul att använda airbrush igen sen jag bytte ut min gamla kompressor (Werther) mot en ny Revell Master Class, så därför har bygget tagit fart igen.
Skriv svar