Bokslut Magnus 2019

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Bokslut Magnus 2019

Inlägg av magnusf »

Här kommer ett lite sent bokslut från mig!

Bästa året någonsin, nio klara, vilket är ohyggligt många för att vara mig! Brukar ligga på 3-5 stycken per år annars.

Bild
Arma Hobbys Hurricane Mk I. Ny och trevlig byggsats, nöjd med att ha byggt en Hurricane vilket jag tänkt göra sedan jag läste "Jaktpiloterna" av Len Deighton som fjortonåring :) ! Här finns en byggblogg.

Bild
Fokker E.V. Inget jag bygger i vanliga fall men den slank med i beställningen från Arma och det kändes som om att stoppade jag in denna i stashen så fanns det en risk den aldrig hittade ut igen! Kul modell att bygga med annorlunda målning, kolla in bygget här!

Bild
Ytterligare något av en oddbird, Special Hobbys Dornier 27. En favoritmaskin, en av bogserförarna på Landskrona Flygklubb hade flugit denna och pratade alltid så varmt om den så jag blev lite smittad. Så trettio år senare blev det ett bygge även om jag satsade på en västtysk! Bygget finns
här!!

Ungefär i den här vevan beställde jag två Yak-1:or från Arma Hobby (det var ett jäkla tjat om Arma :) ) och ville hugga in på dem direkt när de dök upp så jag bestämde mig för att medan jag väntade rensa lite från the Shelf of Doom istället, först ut var Airfix "nya" Vampire. Alltså, den var ny när jag började på den för nästan sju år sedan...
Bild
Och här finns det en blogg!

Det där gick ju otippat bra och eftersom det var fortsatt Yak-vakuum så letades det vidare på skämshyllan:
Bild

Bild

Bild
Eduards Avia 534:or, avstannade på grund av riggningsstrul för länge sedan men med lite positivt tänkande och tålamod så gick det att få ihop de här också! Tänker dock inte göra om det i närtid...

Byggena finns här!

Och till slut kom då de efterlängtade Yakarna:
Bild

Bild

Och de byggena finns här!!

God Fortsättning!

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Bokslut Magnus 2019

Inlägg av Anders.Edblad »

Nio klara!
Supersnygga allihop, extra bra att få klart Airfix Vampire det brukar vara segt att ta tag i så gamla byggen.

Anders E
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Bokslut Magnus 2019

Inlägg av Urban Gardini »

Inte illa alls!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Bokslut Magnus 2019

Inlägg av Björn Fransson »

Härligt Magnus! Vilken produktion! Alla förstås sådär typiskt Fridsell-krispiga till den milda grad att man blir grön av avund. Och de där små Aviorna fattar man inte hur små de är, grymt imponerande!
Skriv svar