First lunar landing, Revell 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

First lunar landing, Revell 1/48

Inlägg av nasos79 »

Månlandningen är en ganska kontroversiell historia. Oavsett om man tror att den har hänt eller inte, så har händelsen utgjort ett diskussionsämne under många år. Och min gissning är att det kommer att fortsätta vara det.

Min käresta är ganska fascinerad av Apollo 11 och jag bestämde mig för att köpa den här gulliga och bygga den tillsammans med henne. Det blev dock ett solo bygge till slut, men hon tycker om den och jag är glad.
Modellen är den här: https://www.cybermodeler.com/hobby/kits ... 6060.shtml och den är gammal. Stämpeln under bottenplattan säger 1970.
Revell har tillverkat en ny version av Eagle, som har betydligt bättre detalj men bottenplattan är mindre och, enligt mig, inte lika spännande. Optimalt skulle man kombinera Revells nya Eagle med Monograms bottenplatta, men det skulle resultera i en byggsats som kostar ca 1200 kr. Hmmmmm, nope, won't happen.

Tanken var att bygget skulle dokumenteras lite bättre, men själva byggsatsen var ingen höjdare direkt (och jag är snäll nu), så jag var inte så sugen på att ta många bilder. Men det börjar se ganska roligt ut, roligt nog för att visas i alla fall. Så, här är den:

Bild

Och en ganska spännande bottenplatta:
Bild

Jag kommer att visa några flera bilder när den är färdigställd. Hoppas ni tycker att den är rolig.