VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av Janne.S »

Gott nytt år :D

Jag avslutar året med ännu ett smygbygge... Ni vet att jag gärna bygger Scifi, mest Star Wars men ibland så blir det modeller från Anime, främst då Macross.
DEtta är en VF-1J Valkyrie Varitech Fighter från Gawa i 1/48. Jag slängde ihjop den rakt ur lådan men hittade på en egen målning,
Målningen är löst baserad på US Navys TPS målning och redigt vädrad....varför? För jag gillar det :P

Här kommer kavalkaden :D




Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Tack för titten, Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av magnusf »

Jag gillar verkligen de där modellerna, det coolaste tycker jag är att de fått till något som ser "halvverkligt" ut. Man ser att det är båg men det är inte helt orealistiskt i alla fall! Dessutom så är de tuffa, speciellt om man gillar Tomcat :) !

Som vanligt så är det snyggt, jag saknar dock att inte fått följa missödena under bygget :) !

Hälsningar

Magnus
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av Janne.S »

magnusf skrev: 30 dec 2019, 08:11 Jag gillar verkligen de där modellerna, det coolaste tycker jag är att de fått till något som ser "halvverkligt" ut. Man ser att det är båg men det är inte helt orealistiskt i alla fall! Dessutom så är de tuffa, speciellt om man gillar Tomcat :) !

Som vanligt så är det snyggt, jag saknar dock att inte fått följa missödena under bygget :) !

Hälsningar

Magnus
Tack Magnus :D
Ja japanerna gör mycket framtidsflygplan från serier. Önskar jag hade hunnit på sky crawlers flygplan i 1/48.
Det var ett gammalt kollo bygge som jag tog tag i...byggtråd kommer så småningom :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av Henrik R »

Jag är inte så mycket för Sci-fi. Men bygget däremot är sann glädje att se igen Janne. Mästaren på både vädring och målning Hatten av!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev: 30 dec 2019, 19:34 Jag är inte så mycket för Sci-fi. Men bygget däremot är sann glädje att se igen Janne. Mästaren på både vädring och målning Hatten av!
Tack Henrik *rodnar* :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av nasos79 »

Oj oj oj, now we're talking!!! :D :D :D
Vilken kul modell Janne! Jag älskar Macross sagan och har själv byggt VF-1A i 1/72 och har länge flörtat med idén att bygga dess stora syster. :mrgreen:
Ditt bygge är förstås mycket snyggare än mitt och jag tycker verkligen om din målning. Den ger en "hard core" ton till flygplanet... eller snarare "battdroiden". ;)
Snyggt jobbat!!!

Förresten, får jag fråga var du köpte modellen ifrån?
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av Janne.S »

nasos79 skrev: 08 jan 2020, 21:16 Oj oj oj, now we're talking!!! :D :D :D
Vilken kul modell Janne! Jag älskar Macross sagan och har själv byggt VF-1A i 1/72 och har länge flörtat med idén att bygga dess stora syster. :mrgreen:
Ditt bygge är förstås mycket snyggare än mitt och jag tycker verkligen om din målning. Den ger en "hard core" ton till flygplanet... eller snarare "battdroiden". ;)
Snyggt jobbat!!!

Förresten, får jag fråga var du köpte modellen ifrån?
Tack Nasos79 :D
Det är roligt med sci-fi modeller för man kan ta ut svängarna lite mer och man behöver inte bli så anal :P
Jag tror jag köpte den från hobby easy, HongKong :) annars så har säkert Hobby Link Japan eller Hobby Search den:)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
VolshebNik
Inlägg: 115
Blev medlem: 21 aug 2012, 12:50
Namn: Nikolaj
Ort: Riga, Latvia

Re: VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av VolshebNik »

Congratulations Jan! Very nice Valkyrie!
I also like this subject plan to build it some time. It gives you a lot of freedom on the way how you want to build it and what kind of details to add - just pure fun, isn't it? :)

And how was the kit? Does it fit well?
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: VF-1J Valkyrie, 1/48 Hasegawa

Inlägg av Janne.S »

VolshebNik skrev: 11 jan 2020, 10:57 Congratulations Jan! Very nice Valkyrie!
I also like this subject plan to build it some time. It gives you a lot of freedom on the way how you want to build it and what kind of details to add - just pure fun, isn't it? :)

And how was the kit? Does it fit well?
Thanx VolshebNik :D

It´s a decent kit, better fit than the 1/72 dito. I does require putty here and there so it´s not entirely a usual shake and bake Hasegawa model :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar