Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Stellan »

Ser kalarsers ut. Men jag är inte helt övertygad om att du måste ha stövelblöt lera direkt från bondgårdens senaste mockningssejour i denna skala. Minimalt med ljus som blänker på undersidan ändå. Dessutom borde en brittisk vind torka tunnt lerspray på nolltid. Blanda i lite Pledge i färgen så duger det gott.
Stellan Schroeder Englund
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av nasos79 »

Oj oj oj!!!
Bild

Snyggt nedsmutsad Magnus! :mrgreen: Riktigt snyggt! Och ja, nu är det ordentligt lerigt, överallt.

Om min synpunkt räknar för någonting så vill jag också säga att jag delar Stellans åsikt. Leran behöver inte se helt blöt ut.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Stellan! Tänk på att jag är skåning - jag hävdar min medfödda rätt till obegränsade mängder lera :) !

Nasos! Till slut blev det "lagom blött". Fick ordning på "wet effects" och det ser faktiskt blött ut. Inte som klarlack utan just blött!

André! Especially for you! Jag petade dit kanonerna på prov!

Bild
Så, då var det bara huvjä...n kvar. Den är

1) För hög (gjord för Airfix gamla Hurricane men det var å andra sidan ingen överraskning).
2) Fel färg (snålt målad för en månad sedan och det var heller ingen överraskning, jag är en snål målare).
3) Avmaskad (jag är så j-a nyfiken så jag kan inte låta bli att pilla bort tejpen, inte heller det någon överraskning)

Så, jag kommer ta en halvmillimeter på nederkanten på båda sidor, maska och måla igen. Jättekul och vältajmat när man inte är ett dugg sugen på att hugga in på nästa bygge så fort som möjligt...

Nåja, finns värre problem här i världen!

Hälsningar

Magnus
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Sådär, nu får den här vara klar! Huven lyckades jag trimma till, maska om och måla om men sedan dök (inte överraskande) problemet att få den på plats upp. Efter tre försök med UV-lim så lät jag den till slut vara såhär, man kan tyvärr se lite av limskarven utifrån och den är lite vindögd men nu har jag slut på tålamod så då får det vara såhär för tillfället i alla fall... Kanske jag petar loss den och limmar dit några väldigt tunna ribbor på insidan så jag kan nyttja spåren i kroppshalvorna för fixering istället. Men inte just nu...

Lite bilder!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Lera, det här är ett tema jag tänker återbesöka i framtiden!

Bild
Tillsammans med äldre syskonet Mk I

Bild
...som jag byggde för ett år sedan!

Tack för glada tillrop och uppmuntran, nu ska jag fortsätta med något redan påbörjat...

Hälsningar

Magnus
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Niklas »

Riktigt fin Magnus, bra jobbat! Hatten av för det fina vädringsarbetet, jag tycker det ser väldigt realistiskt ut.
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Anders.Edblad »

Fina byggen båda två.
Snyggt vädrade!

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Vänner! Tack för kommentarerna och kul att ni gillade leran, ska prova på det igen i framtiden. Jag är rätt sugen på en lerig, sliten och vinterkamouflerad FW 190F-8 från sista krigsvintern, jag fegade tyvärr ur på det dekalalternativet och gick på öken istället... Nåja, jag har fler sådana byggsatser i hyllan så chansen finns kvar!

Noterade också att pitotröret fått en smäll innan fotosessionen, ska fixa till det och ta nya bilder senare!

Hälsningar

Magnus
AndersR
Inlägg: 221
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:03

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av AndersR »

Noterar att du med bravur smygtränar för att bygga rejält vädrade s.k. "markmål".

;)

/AndersR
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Stellan »

Mycket snyggt. Nu får du bygga den ballaste Hurrin, Mk II c med Vokesfilter o ökencamou.
Stellan Schroeder Englund
zapper
Inlägg: 299
Blev medlem: 26 jan 2012, 22:50

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av zapper »

Hörde jag...
Lera?
Lera.
LERA!

Härligt grisigt flug... flüg... sån-däringa med vingar!
Synd att den vackra undersidan är lite svår att se när den står på stället på ställen.

Skämt å sido så är den väldigt läcker. Påminner mig om att jag har en insomnad Defiant att ta tag i...

/E
Erik von Rosen
Skriv svar