Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Andre B. »

En tysk katt med klös? Har alltid velat bygga en sådan i 1/72...
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

André! Den här tuffar på bra så den ska nog bli klar snart!

Micke! Jädrar vad skrot den där får upp i luften, man ser ju inte skotten men mängden tomhylsor som flyger är imponerande! Och så byggd på en Leo, där snålades det inte :) !

Det här blir en ganska drastisk update. Eftersom det mesta av märkningarna redan är på plats under maskeringen så muterar modellen väldigt snabbt till "nästan klar" när man pillar bort dem :) !

Bild
Detaljmaskningen var klar för några dagar sedan men det återstod att maska av undersidan vilket var ett litet projekt i sig självt.

Bild
En av fördelarna med att jobba hemifrån lite då och då är att man kan spendera en del av lunchen med att köra färgspruta :) ! Det här är resultatet av fredagens lunchsession vid byggbordet!

Bild
Här använder jag återigen maskerna som finns tillgängliga från Arma som en nedladdningsbar PDF, att maska av för det grå är enkelt då!

Bild
En omgång Medium Sea Grey...

Bild
...och så tar vi bort maskeringen för kamot...

Bild
...och sedan pillar vi bort...

Bild
...maskeringen för märkningen! Nice va?

Bild
Som vanligt så finns det lite bättringsjobb att göra, det jag blev besviken på var att jag primade kanonstubbarna med Mr Paint och färgspruta. Det spelar ingen roll vad det står på flaskan, den primern biter inte i metallen på samma sätt som Tamiyas Fine White. Skit samma, det är enkelt att fixa till!

Hälsningar

Magnus
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Lerxzt »

Låt stubbarna vara och döp modellen till "the Hurricane with the golden guns" :D

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Björn Fransson »

Ser ju förtvivlat bra ut! Helt otroligt med maskeringen av märkningen, blir lika mållös varje gång!
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Urban Gardini »

Jag kan varmt rekommendera denna!

https://youtu.be/0cvP-z5CJNI
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av nasos79 »

Oj... Now we're talking!!!

Jag hade missat hur snyggt det här blev! Fastnar mest på bokstäverna på kroppen! Otroligt realistiska!!! Nationalitetsmärkena blev också väldigt fina men bokstäverna är helt underbara!!!

Och dessa masker du länkade... Vad schyst! Ytterligare en anledning till att bygga en Hurricane! 8-)

Snyggt jobbat Magnus, riktigt snyggt!!!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Micke! Tror inte den där går hem hos domarna men det var en bra idé annars :) !

Björn! Det är den stora glädjen med masker.

Urban! Sådan ska jag skaffa, hade inte en aning att det ens fanns! Tack!

Nasos! Tack! Maskerna funkar bra, de är rätt enkla att skära för hand i tejp också.

Jag har rest i jobbet i veckan så inte hunnit så mycket jag hoppats på men gula vingframkanter och en omgång klarlack hanns med i alla fall! Kommer som vanligt inte helt undan dekalerna, det finns en del som är för pilligt som masker och för alla småtexter är man hänvisad till dekaler.

Bild
Kanonerna primade med Games Workshops Chaos Black.

Sportlov nästa vecka så det blir inte några uppdateringar då heller :(

Trevlig helg!

Magnus
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av Anders.Edblad »

Super snyggt!
Jag har exakt samma erfarenhet av MrP och metalldelar, den där metallprimern måste jag testa.

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av magnusf »

Bild
Dekalerna på plats (serienummer, indianhuvudet på nosen, gångmattorna på vingrötterna samt en måttlig mängd småtexter). En omgång lack nu och sedan mot vädring och detaljmålning :) !

Hälsningar

Magnus
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Arma Hobby Hurricane Mk IIc

Inlägg av nasos79 »

Snyggt jobbat Magnus!!!
Jag är säker på att du även hade kunnat måla indianhuvudet och texterna, om du ville! 8-)
Senast redigerad av nasos79 den 07 mar 2020, 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar