1/48 Tamiya Super MC Spitfire Mk.Vb Trop. (61035)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: 1/48 Tamiya Super MC Spitfire Mk.Vb Trop. (61035)

Inlägg av nasos79 »

Ett sista inlägg för den här modellen:

Bild Bild Bild

Ibland är det bra att man bygger sådana modeller också, då man har ont om plats i vitrinskåpet. Och en sådan modell behöver inte ställas i vitrinskåpet. :)

Passar på att visa en "mygga" också:
Bild Bild

Tamiya 1/48 också. Fin byggsats, målad frihand (testade tekniken som Magnus beskrev för mig - inte helt oacceptabelt resultat, tack igen Magnus).

Med de här två avslutar jag flygplanproduktion för 2019. Ja, de färdigställdes 2020, men de byggdes i princip under 2019. Det finns en Jeep också som färdigställdes för några dagar sedan, men det blir ett separat inlägg för den.

Nu kommer jag att städa bänken, slänga tomma kartonger och sätta igång med en ny modell. Jag köpte några fina från Luleå för 3 veckor sedan, så nu har jag bland 10-11 stycket att välja. Och jag kommer att försöka presentera hela bygget nästa gång.

Tack en gång till för all hjälp och era synpunkter.

Vänligen

Nasos
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1/48 Tamiya Super MC Spitfire Mk.Vb Trop. (61035)

Inlägg av magnusf »

Nasos! Jag gillar bägge modellerna mycket, och du fick väldigt fint liv i dem med vädringen! Även om man börjar med en modell som har glada färger som en pilgiftsgroda så tar vädringen oftast dem i riktning mot mörkt/matt/blekt. Snygga!

Hälsningar

Magnus
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: 1/48 Tamiya Super MC Spitfire Mk.Vb Trop. (61035)

Inlägg av nasos79 »

magnusf skrev: 15 jan 2020, 09:07 Nasos! Jag gillar bägge modellerna mycket, och du fick väldigt fint liv i dem med vädringen! Även om man börjar med en modell som har glada färger som en pilgiftsgroda så tar vädringen oftast dem i riktning mot mörkt/matt/blekt. Snygga!

Hälsningar

Magnus
Tack igen Magnus. Som sagt, om du godkänner dem, då är jag glad och nöjd. Men jag är fortfarande långt ifrån min gamla nivå.

Nu har jag lovat mig själv att ha tålamod och ta det långsamt och lugnt med mina kommande... Två nya inlägg är på gång. 8-)
Skriv svar