En liten Olympia

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

En liten Olympia

Inlägg av Björn B »

Bild
Inte en Opel utan en DFS

Bild
Inte så stor i 1/72. Det är en AZ model som jag tänkt mej ett snabbt rätt ur lådan bygge men som vanligt så....

Bild
Inga större ombyggnad. Letade bilder för att se färger i cockpit när jag såg bilder på "landningsstället"
så jag kapade bort det mesta som var ihopgjutet med kroppen och lade till lite plastbitar istället.
Lite lustigt att jag började bygga denna förra veckan och började leta efter mer segelflygmodeller som jag kan bygga svenskt och idag kommer årets medlemsbok från SFF som handlar om segelflyg i Sverige.
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: En liten Olympia

Inlägg av MartinN »

Snygg! Både förebild och din version. Ja, gärna fler segel/glidare i modell. Det finns ju en del man kan kronmärka också men minns nu inte om Olympia tillhör dessa.

/M
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: En liten Olympia

Inlägg av Björn B »

Nej inte den här men den har svenska civila dekaler.
Jag har två resinsatser från CMK av Kranich och Weihe med FV märkning liggande. Sedan tidigare har jag en SG-38 och en Grunau Baby byggda i FV-färger.
Skriv svar