Serial starter Leopard 2

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Serial starter Leopard 2

Inlägg av Björn B »

Bild
Såg på ett forum någon som beskrev sig som "serial starter" och det är väl det jag är just nu.

Bild
Plockade fram en Dragon-sats och kapade bort lite plast. Försökte limma in små bitar av 0,25x0,5 mm plast men det gick inte bra så jag ristade spår att fälla in plastbitarna i för att få mer limyta.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serial starter Leopard 2

Inlägg av Björn B »

Bild
Dragon 1/72 Leopard 2A4. "Gummibanden" byttes ut mot gamla Revell 2A4 satsens styrenplast.

Bild
Dragons gummiband kanske är finare men jag har inget som helst förtroende för mjukplastdelar. antingen torkar dom ut och spricker eller så börjar dom smälta ner styrenplast dom kommer i kontakt med.

Bild
Smådetaljer har ändrats enligt artikeln här på hemsidan. Fyra bultskallar ska läggas till sedan är den klar för målning, men den får vänta in två andra Leoparder som ska ha samma färg.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Serial starter Leopard 2

Inlägg av magnusf »

Aha, så det var en Leo :) ! Kollade bilderna igår men tänkte inte avslöja min okunskap genom att fråga "vad är det för något?" :) !

Hälsningar

Magnus
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Serial starter Leopard 2

Inlägg av Urban Gardini »

Och vem har sagt att man måste avsluta projekten?

Hej, jag heter Urban och jag är en serial kit starter...!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Serial starter Leopard 2

Inlägg av magnusf »

Hej, jag heter Magnus. Jag har avslutat sju projekt i år. Skrivet med ett otroligt drygt flin 😁😁😁!

Hälsningar Magnus
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Serial starter Leopard 2

Inlägg av Andre B. »

Åh nej, är det snart den månaden igen där alla färdigbyggda skapelser skall redovisas?

Skulle det inte vara roligt att redovisa någon gång hur många byggen man startat upp under året, hur många byggen man väckt till liv och kanske även med lite sorg minnas de som kunde blivit något men föll i golvet?

Nej, nu skall jag upp på vinden och leta upp en låda med små Leoparder. Kan ju inte låta Magnus med flera leka ensamma!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Serial starter Leopard 2

Inlägg av Björn B »

Bild
Har fått på första lagret färg. Även två Strv 122 och en Leopard 2A6 från Revell hamnade i färgdammet.
Revells mörkgröna plast var hemsk. Det blev svårbyggt när detaljerna försvann i det gröna murret.
Jag tror inte att det beror på att det var för mörkt då svart plast inte alls gett samma problem. Kanske den glansiga ytan på plasten har någon inverkan.
Skriv svar