Svensk gammelpansar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt ( pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild: 1. Ladda upp din bild/bilder på en fototjänst som t.ex. Imgur eller Flickr. 2. Försök att hålla storleken till 800x600. 3 När du laddat upp bilderna så kopierar du in dess URL när du tryckt på IMG knappen, då får du en IMG tag före och efter URL:en.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Svensk gammelpansar

Inlägg av Björn B »

Bild
Var ju tvungen att köpa när det äntligen kom svenskt pansar i modell.
Började med Strv 38. När den var färdig för att målas tog jag omtag med resineländet till Strv 37 som legat klar för målning ett tag.
Jag blev inte nöjd med den gröna jag använde så jag tog och blandade till en ljusare nyans som jag testade på på de andra Landsverkarna.
Att jag måste måla om de första spelar inte så stor roll eftersom jag hade glömt etsdelarna på den. Nu står sex gröna svenska vagnar och väntar på nästa färg.
Fast jag borde tänkt på att måla en KP-bil samtidigt.
Stellan
Kontakt:

Re: Svensk gammelpansar

Inlägg av Stellan »

Grönt e skönt. Höll du inte på med en ryss i svenska kläder också?
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Jodå den finns på byggbordet tilsammans med Schwimmwagen.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Nu blir jag pansarsugen igen, inträffar med jämna mellanrum... Kul med en uppställning av svenska vagnar, jag tycker de ser rätt moderna ut och borde kunnat hävda sig hyggligt mot Pz II och III från samma tid. Sedan var det nog rätt kört, vi utvecklade ju inte direkt någon Panther eller Tiger...

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Tjusigt!
Försöker motstå frestelsen att gå upp på vindrn och leta reda på mina egna lådor med rullbandskärror... ;)
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar