SU-100

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
John Lindbom
Inlägg: 226
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

SU-100

Inlägg av John Lindbom »

Bild
SU-100 från Dragon med egyptisk konvertering från Accurate Armour samt frulleband. Vet dock inte om kammot är syriskt eller egyptiskt samt om färgnyanserna är rätt, har bara svart-vita foton. När jag fick konverteringen från AA för några månader sedan så var det något som jag hade för mig att man ska göra när leverans anländer från dem. När jag började bygga kom jag på vad det var. Kolla att alla delar är med. Den stora luckan för ventilation på motordäcket fattades. Fick använda Dragons och skära ut det gjutna nätet med blodvite som följd. Synd att man inte bor i USA. Kunde ha stämt dem på några miljoner för denna skada. Korrekt signalhorn ingår inte i AAs konvertering. Det får man fixa själv om man vill ha en efterkrigsproduktions vagn. Förutom promenera runt bilder på SU-100 som en Google sökning ger så finns det massor här http://scalemodels.ru/tag/%D1%F3-100%2Cwalkaround
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: SU-100

Inlägg av Henrik R »

Grym, banden ser väldigt tunga ut, snyggt gjort.
John Lindbom
Inlägg: 226
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: SU-100

Inlägg av John Lindbom »

Hej och tack!

Dragon har separata bandlänkar men det brukar alltid bli någon millimeter för mycket eller för lite, slipper detta med frulleband.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: SU-100

Inlägg av magnusf »

Alltså. skära sig i tummen är väl inget mot det saknade signalhornet? Låtom oss invadera Skottland på gammalt känt manér och pälsa av dem en gång för alla :) !

Den ser riktigt tung ut men jag tycker inte den når riktigt fram i detaljintrycket jämfört med många andra byggen du postat här!

Hälsningar

Magnus
John Lindbom
Inlägg: 226
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: SU-100

Inlägg av John Lindbom »

Hej!
Jo, jag vet inte riktigt vad men jag är inte helt nöjd med bygget. Kanske för att det är en rysk vagn med "tyskt" cammo. Är ju heller inte så mycket detaljer på ryska vagnar från den tiden. Har sett en del byggen av egyptiskt pansar och vissa är ordentligt chippade och rostiga utan att stå utslagna i terrängen. Egyptiska armén verkar hålla sina fordon i gott skick och fotona som jag använde som referens så är de renare än modellen.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: SU-100

Inlägg av Lerxzt »

Kan nog hålla med John. Ryska ww2 vagnar är mer rustika än andra länders som innebär mindre pryttlar och detaljer som skapar intresse. Inte konstigt att många chippar för fullt så att intresse skapas. Tycker du ska vara nöjd med bygget och även den moderata vädringen. Snyggt :)

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Skriv svar