Dreamliner Norwegian

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Inlägg: 880
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Dreamliner Norwegian

Inlägg av Nicklas Karlén »

Det har ju dykt upp lite airliners vilket är kul så jag drar mitt strå till stacken. En Boeing 787-9 Dreamliner i Norwegian målning med Queen sångaren Freddie M på fenan. Bygget påbörjades under modellbyggahelgen på Malmen i våras. Lite detaljer kvarstår som landställ och att fixa linjerna på vingen där dekaltillverkan har haft lite små problem. Den är hyfsat stor med en rejäl vingbredd. Det är en fin modell från Zvedza så dom brister som finns beror på mitt eget fumlande. Jag "lider" fortfarande av en väldigt djup inspirations och motivation dipp men det går åt rätt håll 8-) , så det är viktigare att få ut något från byggbordet än att det håller utställningskvalité.

Nicklas

Bild
Bild
Bilagor
Freddie 1.jpg
Freddie 1.jpg (289.08 KiB) Visad 3796 gånger
Freddie 2.jpg
Freddie 2.jpg (285.93 KiB) Visad 3796 gånger
Freddie 1.jpg
Freddie 1.jpg (289.08 KiB) Visad 3796 gånger
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Dreamliner Norwegian

Inlägg av Henrik R »

Svinsnygg! Kul att det byggs lite Airliners runt om i Sveariket. :-)
Håkan Eriksson
Inlägg: 14
Blev medlem: 05 aug 2016, 20:41
Namn: Håkan Erilksson

Re: Dreamliner Norwegian

Inlägg av Håkan Eriksson »

Ett riktigt snyggt bygge ,Norwegian har snygga färger på sina flygplan.

/Håkan Eriksson Mölndal
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Dreamliner Norwegian

Inlägg av Anders.Edblad »

Att få modeller färdiga är ett bra botemedel från inspirations och motivations dippar, särskilt när de blir så här snygga.

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Dreamliner Norwegian

Inlägg av magnusf »

Nicklas! Den där är väldigt fin, det är dessutom en snygg flygmaskin i sig själv också. Färggränserna ser knivskarpa och raka ut, snyggt!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar