Romber

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Romber

Inlägg av Björn B »

Bild
Jag var uttråkad i helgen så jag plockade fram en Master Box Mk.I pansarvagn ur bygghögen. Den var så lättbyggd att jag plockade fram en andra, och en tredje och en fjärde.


Bild
Eftersom allt gick så bra plockade jag fram en Emhar Mk.IV Male också. Jag hade köpt nya kasmatter från Model Trans till den me som vanligt ändrade jag planerna mitt i bygget så jag struntade i dom.


Bild
När jag rotade efter reservdelar hittade jag en bortglömd låda med byggda modeller. Jag beslutade mig för att fota dom och fann en gammal Mk.IV bland dom.

Bild
Nu fick jag iden att fixa till den och använd kasematterna på den istället för att köpa en ny byggsats.En polygrip användes för att knäcka bort dom gamla och ersätta dom med resindelarna istället.

(Vad heter det egentligen på svenska? Kasematt, utriggare, torn? På engelska är det ju sponson)
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Romber

Inlägg av Stellan »

Vilka idéer du har...

Det heter faktiskt kasematt på svenska och är nog ett uttryck som få utanför byggnadshistoriska eller krigshistoriska kretsar förstår vad det handlar om. Mindre befäst utrymme på fast mark, fartyg eller fordon. Engelskans sponson avser det fysiska utstickandet snarare än att det är ett förstärkt utrymme med beväpning.
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Romber

Inlägg av Björn B »

Bild

Har brutit mig ur spiralen med att påbörja utan att vilja måla.
Har fått på ett första lager färg på ett par Mk.I.
Skriv svar