Från A model till minicraft

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: A-model som egentligen är en B-modell

Inlägg av Andre B. »

Ah, en 707:a! Och inte Airfix gamla utgåva "heller"... ;)

Lufthansa's maskiner är eller var lika snygga som BOAC's. Har med varit lite sugen på en Lufthansa 707:a. Men hade lite målningsmotgångar rörande min egen 707:a vilket gjort att jag knappt vågar måla den igen.

IMG_20181227_200639_149.jpg
IMG_20181227_200639_149.jpg (342.63 KiB) Visad 5885 gånger
Följer ditt bygge med intresse!

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: A-model som egentligen är en B-modell

Inlägg av Lurifax »

Snyggt bygge en fantastisk bedrift med tanke på att det är en A-model (Ö-model enligt vissa eleaka kritiker, Jag själv haft några och har en liggande.)

Metallen är fin. Mööööjligtvis är det svarta panellinjerna lite för svarta. men å andra sidan gillar jag när man tar ut svängarna när det gäller accentuering och vädring så jag klagar inte. Kul att se det här gamla maskinerna.
holst

CU@C4
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: A-model som egentligen är en B-modell

Inlägg av magnusf »

Vad är 707:an för modell Henrik?

Lufthansa rules!

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: A-model som egentligen är en B-modell

Inlägg av Henrik R »

Tack, Magnus--> Det är en Minicraft modell.
Lurifax---> Kan om möjligt hålla med att jag skulle ha använt mig av en lite ljusare wash på själva flygkroppen. Det tänkte jag prova på min 707:a.
André--> Målningsmotgångar? Alltså presonligen är målningen det roliga. Din 707 ser ju mer än redo för lite färg :-)
vingtor
Inlägg: 20
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:41

Re: A-model som egentligen är en B-modell

Inlägg av vingtor »

Jeg holder selv på med A-Model sin Caravelle. Synes ikke det settet er så dårlig. Jeg bygde mesteparten i løpet av en helg, uten å montere antenner og understell, men ellers klar for maling. Dette skal bli en SAS-maskin.

Nils
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: A-model som egentligen är en B-modell

Inlägg av Andre B. »

Den var rätt redo för mer färg. Men när jag lade på aluminium färgen så krackade all färg under. Det var bara att börja om från början och slipa ner allt. Efter det dog intresset lite...

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: A-model som egentligen är en B-modell

Inlägg av Henrik R »

vingtor skrev: 24 sep 2019, 08:25 Jeg holder selv på med A-Model sin Caravelle. Synes ikke det settet er så dårlig. Jeg bygde mesteparten i løpet av en helg, uten å montere antenner og understell, men ellers klar for maling. Dette skal bli en SAS-maskin.

Nils
Ja så här i efterhand så tycker jag A-modellen blev bra endå, så absolut går det att få till dem.A-model Caravellen är jag sugen på att bygga.

Så här blev min Lufthansa 707:a. Jag använde minimalt med wash den här gången. Dekalerna var rena otyg och tog lång tid att få till. Några bilder på resultatet. Ja jag vet att vingarna inte har corroguard utan ska vara platt aluminium, men det upptäckte jag försent och orkar inte rätta till det. den ska som sagt inte ställas ut nånstans.

Bild

Bild

Bild

Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Från A model till minicraft

Inlägg av Lennart 12 »

Mycket snygg modell Henrik, av en väldigt tilltalande förebild. Du är verkligen fena" på att måla snyggt ! //Lennart
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Från A model till minicraft

Inlägg av Lurifax »

Jag tycker att det blev mycket bra. Jag tycker du ska ställa ut den. Skit i corroguard. Det flesta (inkl undertecknad) vet inte ens vad det är. Jag ser bara en ett fint modellflygplan. Låt den segla ut på bordet på en modellutställning. Varför inte på C4-Open?
holst

CU@C4
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Från A model till minicraft

Inlägg av magnusf »

Seriöst, klart det ska vara coroguard på vingen, det blir ju snyggare så!

Ytterligare ett mästerverk!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar