1:72 Tamiya P-51D i kontrafaktisk Tuskegee Airmen-uniform

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: 1:72 Tamiya P-51D i kontrafaktisk Tuskegee Airmen-uniform

Inlägg av Andre B. »

Ah, tjusigt Mustangbygge!

Roligt att se någon bygga en Mustang i 1/72 igen med. Tror det var ett tag sedan. Annars är ett nytt gruppbygge när det gäller P-51 Mustang på gång i Britmodeller med start i December. Många håller kanske på sina byggen fram tills dess.

https://www.britmodeller.com/forums/ind ... nt-3418576

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 1:72 Tamiya P-51D i kontrafaktisk Tuskegee Airmen-uniform

Inlägg av magnusf »

Morgan! Tappert jobbat med din Mustang! Ett tips som ofta glöms bort är att man kan måla med sprayburk vilket ofta är lättare än att penselmåla stora ytor. Om jag inte haft sprutan så hade jag använt någon silverlack som grund på en Mustang och sedan målat resterande färgfält med pensel.

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: 1:72 Tamiya P-51D i kontrafaktisk Tuskegee Airmen-uniform

Inlägg av Andre B. »

Kan väl säga det att alla mina modeller idag är målade med Tamiya AS och TS sprayburkar. Gillar särskilt deras olika nyanser av silver och aluminium. En burk räcker för mig till mellan 6 och 8 Mustanger i 1/72. Och jag slipper då blanda till färgerna för sprutmålning liksom rengöra sprutan efteråt...

IMG_20190322_010811_911.jpg
IMG_20190322_010811_911.jpg (19.52 KiB) Visad 4588 gånger

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: 1:72 Tamiya P-51D i kontrafaktisk Tuskegee Airmen-uniform

Inlägg av Fredrik L »

Den klär i invasionsränder! Silver, aluminium och andra metallic-färger måste vara de svåraste att måla med pensel, men jag tycker du nått ett gott resultat.

/Fredrik
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: 1:72 Tamiya P-51D i kontrafaktisk Tuskegee Airmen-uniform

Inlägg av Anders.Edblad »

Kul med en Mustang i 1/72.
Min erfarenhet av Tamiya sprayburkar är att de är väldigt bra särskilt deras silverfärger.

Anders E
Skriv svar