Su-17 M4 Fitter, Kitty Hawk 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Su-17 M4 Fitter, Kitty Hawk 1/48

Inlägg av Stellan »

Upprörd är jag inte, det finns annat som jag lägger den energin på. Man gör om man vill med sin egen hobby.
Stellan Schroeder Englund
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Su-17 M4 Fitter, Kitty Hawk 1/48

Inlägg av Urban Gardini »

Jag skulle inte köra Daco's starka dekalvätska på Cartograph, Techmod eller andra tunna dekaler. Däremot så är den ypperlig på främst Japanska dekaler som tenderar till att vara rätt så tjocka för att inte tala om fanstyget som Academy kallar för dekaler...

Synd att projektet inte gick att rädda men samtidigt så bygger vi bland annat för att må bra och alla byggen är inte trevliga. En del byggen kämpar emot hela jävla vägen och då är det inte njutbart. Bättre då att ge upp och bygga något trevligare.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Su-17 M4 Fitter, Kitty Hawk 1/48

Inlägg av magnusf »

Nasos! Jag har också gjort sådär vid några tillfällen, det finns en bortre gräns för hur mycket jag orkar börja om. Jag har nog egentligen inte tålamod för den här hobbyn :) !

Den stora lärdomen jag tycker du ska göra är att ALLTID PROVA PÅ NÅGOT GAMMALT SKROT innan du går på senaste mästerverket med någon ny produkt. Det finns aldrig någon garanti för att kemin är kompatibel...

Bild
De här två (en Heller Tempest och en Matchbox Spit IX (som jag fick av min klasskompis "Fladder" på högstadiet :) )) har fått genomlida mycket! Varje gång jag ska sprutmåla så provmålar jag på någon av dem. Vilka färger funkar över vilka? De flesta - men jag provar alltid på någon av dessa. Är dekalerna OK? För det mesta - men någon dekal som jag inte ska använda hamnar alltid på någon av dessa. Med dekalvätska och allt. Och när de blivit tillräckligt brokiga så får de en omgång våtslip så är de redo för tjänstgöring ett år till :) !

Hälsningar

Magnus
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Su-17 M4 Fitter, Kitty Hawk 1/48

Inlägg av nasos79 »

magnusf skrev: 22 sep 2019, 16:22 Nasos! Jag har också gjort sådär vid några tillfällen, det finns en bortre gräns för hur mycket jag orkar börja om. Jag har nog egentligen inte tålamod för den här hobbyn :) !
[...]
Hälsningar

Magnus
Hej Magnus, tack för det psykiska stödet, det uppskattas. :)

Mitt problem är att jag inte har någon gammal skräpmodell kvar, då alla slutar sin karriär på samma sätt som Fittern här. :lol: Det finns inte en enda gammal modell hemma hos mig som jag kan använda för att testa tekniker, just pga att jag inte klarar av att spara mina misslyckanden. :lol:

Så, tidigt nyårslöfte: Att lära mig att inte förstöra och slänga gamla modeller. :D

Eller så köper jag en väldigt billig och utnämner den till crashtest-dummy. :mrgreen:
Skriv svar