Sommarbygge 1 (2019): Östtysk Eduard MiG-21MF, 1/48 - Klar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Sommarbygge 1: Östtysk Eduard MiG-21MF, 1/48 - Klar!

Inlägg av Björn Fransson »

Det här handlar alltså om sommarbygget sommaren 2019... :) 2020 års sommarbyggen kommer strax. Dessutom blev den klar i våras. Nåja. Här är den i alla fall.

Bild

Slängde in ett pitotrör från Master på slutet. Dekalerna är lådans, dock kompletterat med nya småtexter och en del andra förbättringar ur dekalarkivet. För ovanligthets skull hade Eduard slöat alternativt gjort lite halvtaskig research och slängt med samma ryska blå/röda stenciler som följer med i övriga utgåvor, medan de östtyska stencilerna däremot i huvudsak var svarta.

Bild

Bild

Bild

Och till och med lite last under vingarna! Inte var dag man ser det på mina modeller! :)

Bild

Det här är verkligen en trevlig modell att bygga. En av de allra bästa jag byggt. Har hittills avverkat tre olika varianter, men fler ligger och väntar...

Bild

Bild

Det var det! Strax dags för sommarbygge 1 och 2 2020! :D
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Sommarbygge 1: Östtysk Eduard MiG-21MF, 1/48 - Klar

Inlägg av magnusf »

Inspirerande Björn! Lådan till min i skala 1/72 ligger här och tittar på mig. Lutar åt ungersk. När jag väl kommer fram till den i bygglistan :) !

Hälsningar

Magnus
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Sommarbygge 1: Östtysk Eduard MiG-21MF, 1/48 - Klar

Inlägg av Henrik R »

Ahh, Jag gillar verkligen den östtyska loggan., Känns lite som att muren är ytterkanten på den. :-)
Hur som helst så gillar jag detta bygge skarpt. Snygga mörka kommunistfärger som du fått till ypperligt.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Sommarbygge 1: Östtysk Eduard MiG-21MF, 1/48 - Klar

Inlägg av Björn Fransson »

Tack Magnus och Henrik!

Magnus: Lycka till med sjuttiotvåan. Vad jag sett är den lika läcker som 48:an. Jag väntar ivrigt (men kanske förgäves?) på att Eduard ska fixa til bis-versionen i 72. Vore kul med en finsk liten goding.

Henrik: Tack! Ja, DDR-emblemet lyfter det murrigaste kamouflaget. Östtyskarna jobbade dessutom med så förbålt olika färger i sina kamouflage, så det som man vid en första anblick kan tro enbart är brunt och grönt, är i själva verket en hel kakafoni av olika nyanser som gör att en radda DDR-maskiner faktiskt kan se helt olika ut i målningen.
Skriv svar