Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör, färdig s10

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av nasos79 »

Otroligt snyggt jobbat, Janne. Fantastiskt vackert och inspirerande bygge!!! Ser fram emot att se den färdigställd.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

nasos79 skrev: 06 sep 2019, 14:34 Otroligt snyggt jobbat, Janne. Fantastiskt vackert och inspirerande bygge!!! Ser fram emot att se den färdigställd.
Tack nasos79 :D
Den dyker upp på AIM imorgon .....hoppas jag
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Sista uppdateringen...eller ja, vapnen ska ju byggas med.


Men detta är vad jag sysslade med fram till 3 på natten innan AIM


Lite tråd på ställen, tyvärr har jag lagt alla mina trådar på ett smart ställe så jag fick hålla till godo med en liten bit blytråd.

Bild



Wash på luckorna och sedan mattlack.

Bild


Satte ihop ställen....

Bild

Bild

Bild

Bild



Sedan var det dags för ögontortyr med statiska avledare i mässing.

Bild



typ så...

Bild


Gjorde IRSTn lite roligaqre, annars ett hål rakt in i cockpit.

Bild


På med linsen.

Bild



Pitotröret.

Bild



Stort schabrak täcker några kvadrat  P

Bild



Hjulen på!

Bild


PÅ med resten av antennerna....fram till kl03.00 hann jag med att slarva bort 3 statiska avledare och 2 alfa givare :P Var hyfsat yr i bollen då.

Bild


HUrsom här är den stackaren, ratad av domarna:P

Bild




Ska fixa vapnanen innan slut fotograferingen


Och här är miuna flickors segrande bidrag

Lea (7), minstingen lmmade ihop en Hawker Hurricane....




Och snappade ihop en chibi Ki-84 ( perfekta barnmodeller förresten, köpte ett gäng åt ungarna)

Bild



Storfisen Lydia (8),gjorde en IAI Nesher....jag petade ihop ett stöd åt den.

Bild



SÅ...tack för alla glada tillmälen och limma lugnare :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Henrik R »

Janne. Den där tycker jag blev bättre i verkligheten än på bild. Gillade den skarpt.
Ja din barn livade upp stämningen rejält, kul när traditionen förs vidare generationsmässigt också, man blir så glad!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev: 10 sep 2019, 13:44 Janne. Den där tycker jag blev bättre i verkligheten än på bild. Gillade den skarpt.
Ja din barn livade upp stämningen rejält, kul när traditionen förs vidare generationsmässigt också, man blir så glad!
Tack Henrik :D

Hahaha...de tycks ha gjort intryck på hela modellsverige :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Lurifax »

Härligt vädrade byggen allihop. Kul att se din Su-27 "live on stage" i Mölndaln. :)
holst

CU@C4
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Lurifax skrev: 11 sep 2019, 12:39 Härligt vädrade byggen allihop. Kul att se din Su-27 "live on stage" i Mölndaln. :)
Tack :D
Hoppas du kan se den igen helt färdig på C4 :)
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
nasos79
Inlägg: 102
Blev medlem: 17 sep 2013, 10:56
Namn: Nasos
Ort: Vadstena
Kontakt:

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av nasos79 »

Hej Janne. Vilken fin modell den blev! Riktigt snyggt vädrat och din omsorg i alla detaljer är någonting jag är avundsjuk för. Har en kompis i Grekland som är en Flanker-älskare och har skickat ditt bygge till honom. Han blev också imponerad! Thumbs up!!! (Jag tycker att det saknas en sådan emoticon förresten, en som ger tummen upp? 8-) )
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

nasos79 skrev: 12 sep 2019, 07:50 Hej Janne. Vilken fin modell den blev! Riktigt snyggt vädrat och din omsorg i alla detaljer är någonting jag är avundsjuk för. Har en kompis i Grekland som är en Flanker-älskare och har skickat ditt bygge till honom. Han blev också imponerad! Thumbs up!!! (Jag tycker att det saknas en sådan emoticon förresten, en som ger tummen upp? 8-) )
Tusen tack :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Urban Gardini »

Härligt resultat med din Flanker och jag är glad över att dina småttingar tycker om att bygga, klart hälsosammare än dator/telefonskärmar...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar