Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör, färdig s10

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Henrik R »

Snygg räddning Janne, Jag tycker du fått till färgerna i kammot riktigt bra. Även utblåsen blev kanon!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av magnusf »

Janne! Jag är alltid lika imponerad av ditt sätt att reda ut olyckshändelser och missöden som färgspillet på den här. Jag har själv svårt att hantera sådant, antagligen en personlighetsgrej (av mindre önskvärd sort...). Skickligt och snyggt som vanligt, och du är fasen jetutblåsens konung :) !

Hälsningar

Magnus
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev: 01 sep 2019, 20:48 Snygg räddning Janne, Jag tycker du fått till färgerna i kammot riktigt bra. Även utblåsen blev kanon!
Tack Henrik :D
Riktigt skabbigt och unket ska det bli :D
magnusf skrev: 01 sep 2019, 22:20 Janne! Jag är alltid lika imponerad av ditt sätt att reda ut olyckshändelser och missöden som färgspillet på den här. Jag har själv svårt att hantera sådant, antagligen en personlighetsgrej (av mindre önskvärd sort...). Skickligt och snyggt som vanligt, och du är fasen jetutblåsens konung :) !

Hälsningar

Magnus
Hehe...jag är envis, min övertygelse är att allt går att fixa på ett eller annat sätt. :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Göran »

Dom där utblåsen ser ju riktigt fräna ut, i synnerhet i kombo med slitna helheten :) Fråga, jag försökte köra med puder på utblåsen till en Mig-29. Det fäste inte alls p.g.a. Alcladen, så har du mattlackat sektioner av utblåsen så att pigmenten får fäste

Mvh
Göran
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Göran skrev: 02 sep 2019, 18:08 Dom där utblåsen ser ju riktigt fräna ut, i synnerhet i kombo med slitna helheten :) Fråga, jag försökte köra med puder på utblåsen till en Mig-29. Det fäste inte alls p.g.a. Alcladen, så har du mattlackat sektioner av utblåsen så att pigmenten får fäste

Mvh
Göran
Tack Göran :D
Använd rikligt med pigment och gnugga in....det är sedan lätt att få bort antingen med en fin duk eller pensel och lacknafta.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Dekaler....Hatar dom men de måste på!


Först de lätta och fina dekalerna från Linden Hill

Bild


Bild


Bild


Sedan på med stencilerna, jga kör med hobbybosses dekaler men nästa gång ska jag nog skaffa bättre stenciler.
Hobbybosses är inte så illa bara att trycken är förenklade och jag hade massa dekaler över som jag inte visste vart de skulle :P

Bild

Bild


Bild




Störpoddarna på vingspetsarna...de är inte lika vädrade som resten av flygplanet, kanske de tar in dom för natten :P

Bild

Bild



Med dekalerna på plats och förseglade så testade jag wash och jag kör med den här grå panelwashen

Bild



Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Dekaler....Hatar dom men de måste på!


Först de lätta och fina dekalerna från Linden Hill

Bild


Bild


Bild


Sedan på med stencilerna, jga kör med hobbybosses dekaler men nästa gång ska jag nog skaffa bättre stenciler.
Hobbybosses är inte så illa bara att trycken är förenklade och jag hade massa dekaler över som jag inte visste vart de skulle :P

Bild

Bild


Bild




Störpoddarna på vingspetsarna...de är inte lika vädrade som resten av flygplanet, kanske de tar in dom för natten :P

Bild

Bild



Med dekalerna på plats och förseglade så testade jag wash och jag kör med den här grå panelwashen

Bild



Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Lennart 12 »

Riktigt snyggt Janne, den tar upp yta på bordet den där modellen :) Lennart
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Då så....vädring



Först panel wash, jag kör MiGs neutral grey wash...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild



Sedan körde jag Tamyia make up set och pigment för att göra läckor, steaks och spill.

Bild


Nosen blev lite undervädrad men jag antar till och med jag har gränser för hur skitigt det får vara :P

Bild



Sedan avslutade jag med mattlack och avaskning av huven

Bild



Jag lyckades tona ner det röda men det gula sticker ut...löser det sedan när jag fixar bättringarna.

Bild


Men jag är rätt nöjd med hur vädring och målning kom ihop ändå :D

Bild

Bild

Bild



Undan med flygkroppen nu ska jag göra klar små pillet.


Quickboost knallpall ser strålande ut.

Bild


Här är det dags för lite kirurgi...

Bild



Hoppas jag får ihop det senare :P

Bild



Luckorna...

Bild


En liten skog av delar för primer och målning.

Bild



Så...

Bild



Fälgarna målades i RLM 83.

Bild


då har jag imorgon på mig att få ihop det sista!

Limma stressigt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Su-27 Flanker B, Hobby Boss 1/48 och tillbehör

Inlägg av Janne.S »

Lennart 12 skrev: 05 sep 2019, 06:34 Riktigt snyggt Janne, den tar upp yta på bordet den där modellen :) Lennart
Tack Lennart :D
Jo tack....rackarns stor sak!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar