M911 + M60A1

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

M911 + M60A1

Inlägg av John Lindbom »

M911 från Meng och M60A1 från AFV Club, bägge detaljerade med PE från Voyager. Förankringskedjor från Accurate Armor. Målade med Tamiya färger. Skulle ha tagit foton på M911 med all glänsande PE, men kom på detta när jag börjat spreja den. Meng verkar ha fått med de flesta detaljer, bara några kablar här och där att lägga till, bl.a på lyktorna framtill. Det har framförts klagomål om att Mengs M911 är ”over engineered”. Vet inte om de menar att det är för många delar, men krok och lina till kranen som lyfter reservhjulet får man lägga till själv. Lite dåligt med referensbilder hittade de bästa här http://www.silverstatespecialties.com/R ... _01c.shtml. Förebilden för kammot https://olive-drab.com/idphoto/id_photos_m911chet.php. M60A1 från AFV Club är verkligen välgjord. Delvis inredning, framför allt runt föraren så att luckorna kan lämnas öppna. PE från Voyager ingår, en del av detta finns med i det PE-set som jag köpte så det blev dubbel uppsättning. Några av PE från Voyager är lite mer detaljerat än det som ingår i byggsatsen. Mycket bra försäljningsargument. Snöret som skall utgöra bogserkabel ersätter Voyager med kopparvajer. En del fel i byggbeskrivningen finn dock, markerade dem och tänkte ange dem här. Men hög på limångor så råkade jag lägga beskrivnigen i pappersåtervinningen i mitt förvirrade tillstånd. Det är fjäder och hjulupphägningen som man skall se upp med där anges fel nummer på delarna.
Ljussättningen är lite latjo på en del bilder. Vädringen syns inte så bra och ryggsäckarna ser nästan ut att vara målade med klar istället för matt färg. Svårt att få till bra foton på en sån här klumpeduns till modell. Lite träligt att bara hunnit med 1 modell i år trots att jag utlovade bättring.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: M911 + M60A1

Inlägg av Lennart 12 »

Mäktigt och fint bygge ! //Lennart
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: M911 + M60A1

Inlägg av Andre B. »

Ett mäktigt bygge!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: M911 + M60A1

Inlägg av Lerxzt »

Snyggt John! Gillart :) Kul och lite annorlunda Merdc cammo du fått till på 911:an.

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: M911 + M60A1

Inlägg av Göran »

Mycket arbete som ligger bakom detta arbete. Bra jobbat.

Mvh
Göran
John Lindbom
Inlägg: 228
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: M911 + M60A1

Inlägg av John Lindbom »

Hej och tack!
Gummit på hjulen till trailern fick en eller ett par små sprickor när jag satte dem på fälgarna. Synnerligen irriterande. Fixade till det med filling.
Skriv svar