Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Göran »

"Klart grabben skall ha en wash", apropå slogan för världens drygaste diskmedel. Allvarligt, det är väl bara att testa. Funkar det inte så är det ju bara att ta bort den.

Mvh
Göran
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av magnusf »

Anders och Lennart! Tack :) !

Micke! Tack för påpekandet, ska duttas med lite svart färg och en pensel i den överlägset stadiga Fridsellska handen.

Göran! Den fick en skvätt wash till slut!

Bild

Bild

Mycket försiktigt precisionswashat med min favorit "Dark Brown Wash for Green Vehicles"- Eftersom jag redan lackat modellen halvmatt var jag rädd att washen skulle sprida sig över panelerna men det gick bra. Så det var inte så farligt att avvika från den invanda ordningen som jag befarade :) !

Hälsningar

Magnus
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Lennart 12 »

Verkligen effekt fullt //Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Henrik R »

Sjukt snyggt. Du har verkligen fått färgerna i så kammot att se skalenlig ut. Skumt snyggt!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av magnusf »

Lennart! Tack!

Henrik! Tack för omdömet om färgerna, det är det området jag känner att jag blivit säkrare på under åren. Och även om det inte är exakt rätt från början så har jag lärt mig hur man kan knuffa färgerna i rätt riktning med oljefärger eller pastellkrita åt rätt håll.

Inte mycket lösa bitar kvar nu!

Bild

Bild

Bild

Propellern är bara temporärt på plats, den ska få en omgång lack, och så är det lite detaljmålning och mer vädring kvar men såhär skulle den kunna vara en bra grund till ett underhållsdiorama!

Trevlig kväll!

Magnus
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av magnusf »

Då var den klar!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Man ska inte kolla på sina modeller i den här förstoringen...

Bild
Och så ett bevis på att jag inte fuskar alltför mycket med undersidorna!

Modellen är trevlig på alla sätt och vis, det enda jag önskar är att de hade skickat med bälten i någon form. Ingjutna i sätena hade räckt länge för mig! Det finns också mycket alternativa bitar i modellen med bland annat flera olika uppsättningar hjul och landställ och det finns många olika målningsscheman att bygga. Någon här måste väl vara sugen på en svensk?

Hälsningar

Magnus
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Stellan »

Propert snickrat!

Jo, det är helt OK att titta på sina modeller med den förstoringen om man lyckats så bar som du gjort.

Spanar i min eBall och ser att du fingrar på några olika lådor men fastnar till slut för en...javadärdet...ser franska rundlar i alla fall...fanken, batteriet tog slut!
Stellan Schroeder Englund
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Andre B. »

Det blev en fantastisk liten tysk flygmaskin av de där plastbitarna. Ännu ett fint exempel på vad du åstadkommer med lite plast, lim och färg!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Niklas »

Snyggt Magnus, ser riktigt bra ut! Den där behöver du verkligen inte skämmas för! Nej, inte ens för undersidan och i närbild.. ;)

Jodå, nog ligger det en i stashen allt, som mest troligt blir svensk... :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Stellan »

Stellan Schroeder Englund
Skriv svar