Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Gabriel
Inlägg: 648
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Gabriel »

Vilken härlig kärra det blev till slut! Jag måste medge att jag älskar målningen av propellern, här kunde man inte nöja sig med gula spetsar!

/Gabriel
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av magnusf »

Gabriel skrev: 02 okt 2019, 21:29 Vilken härlig kärra det blev till slut! Jag måste medge att jag älskar målningen av propellern, här kunde man inte nöja sig med gula spetsar!

/Gabriel
Måste medge att just propellern var en stor del av attraktionen när jag drog igång bygget, den är rätt cool! Alla var dock inte målade såhär (jag tror det egentligen är lite dumt med hänsyn till balanseringen av propellern) så man får leta efter lämplig förebild!

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av Andre B. »

Mmm...
Du målade med Mr Paint. Var de färgerna sprutklara från början eller krävdes det förtunning? Vad för förtunning och hur mycket använde du i så fall? Har en Starfighter i väntläge... ;)

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3646
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Doin' the Dornier - Special Hobbys Do 27 i 1/72

Inlägg av magnusf »

Mr Paint är klara för sprutan direkt ur flaskan men man kan späda dem lite ytterligare om man vill med deras egen förtunning. För det mesta kör jag rakt ur flaskan. Städa sprutan gör man enklast med T-röd.

Hälsningar Magnus
Skriv svar