Grizzly Peak " bridge

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Lennart 12 »

Håller på med ett nytt dio, skala 1/87 denna gång. Fattas ännu en hel del snö granar m.m. //Lennart
Bild

Bild

Bild
Horrocks
Inlägg: 382
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Horrocks »

Snuggt snickeriarbete! Gillar den vädrade/frostiga känslan. Är det balsa eller "riktigt" trä?
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Lennart 12 »

Det är Balsa trä. Tänkte ta Lind först, men eftersom det är så många stöttor så går det något fortare att mäta och kapa med balsa. Bron är väldigt stabil , och det var det viktiga, samt att få den rak. Bergen är gammalt tidningspapper och tapetklister, och jag har målat med oljefärg efter spackling och slipning. Har strävat efter att få fram en riktigt kall känsla i det hela, och med mera snö(bikarbonat) i landskapet, samt mängder av snö tyngda granar så tror jag det blir bra . Tack ska du ha //Lennart
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Ulf Lundberg »

Kul!
Kommer att tänka på Buster Keatons "The General". Där körs det med ånglok så det brakar.
Uffe
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av hanfeh »

Supertrevligt. Jättefint bygge. Får vi se det på 08-Open i april?
Har precis satt igång ett eget tågbygge, eller spårvagn rättare sagt. Börjar lite stillsamt med två spår för test och programmering.
Antar att du inte behöver välja mellan 2R eller DCC i detta fall ;)
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Lennart 12 »

Det är samma loktyp Ulf , 4-4-0 , och den här modellen var The General" från början. Fick tag i denna modell för ett antal år sedan just för ändamålet att placera i ett dio . Jag plockade i sär den och målade helt enkelt om den.
Nej Hans , här behövs inge strömförsörjning eller analogt/digitalt :) Jag har ju samlat lok och vagnar hela mitt vuxna liv, men det får stå i mina vitrinskåp i stället . Skall bygga ett par timmervagnar att ha bakom loket också . Men fortsätter så länge med omgivningen .Tack för titten // Lennart
Bild
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Anders.Edblad »

Trevligt bygge och ett snyggt vinter diorama!

Anders E
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så mycket Anders ! Byggde färdigt igår , och skall göra en ram av tunn faner efter nyårshelgen ! //Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Henrik R »

Dra mig baklänges vad snyggt. Du är en otrolig scratchare. Makalöst
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Grizzly Peak " bridge

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så hjärtligt Henrik :) //Lennart
Skriv svar