I will save you!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: I will save you!

Inlägg av Lennart 12 »

Här är en liknande ide Emma. Du är duktig på att skulptera. //Lennart
Bild
EMP
Inlägg: 196
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av EMP »

Urban Gardini skrev: 31 jul 2019, 18:45 Förslag! Skinnklädsel som täcker magen och brösten någorlunda med snörning mellan brösten. Det skulle se smidigt ut och passa bra mot byxorna i skinn.
Tack för förslaget :) Jag har börjat fixa ihop en typ av jacka till henne som jag tror kan funka. Får se vad du tycker sen :)

Lennart 12 skrev: 01 aug 2019, 06:58 Här är en liknande ide Emma. Du är duktig på att skulptera. //Lennart

Just det! Den figuren är en av inspirationskällorna till det här bygget eftersom den är riktigt bra skulpterad och verkligen är ett bra exempel på när den här idén är gjord på ett bra sätt fast med en man som kidnappar en dam istället. Figuren är faktiskt från samma tillverkare som damen jag håller på att bygga om (de har mycket häftiga figurer).

Tack för berömmet! :) Det värmer verkligen och jag hoppas det kommer bli mer sådant här på sikt.




Allmänt babblande: Nu är det en vecka sedan Wonderfest och den där fantastiska bysten med det perfekta håret har inte synts till någonstans på auktionssidorna… Tror ni det hjälper att få tag på modellen om jag sitter och hypnotiserar bilderna på Twitter ett par timmar till? *självironi* . Undrar för övrigt hur Twitter funkar och om man kanske skulle överväga att gå emot sina principer och skaffa ett konto för att kunna följa skulptörerna…


Med nog med off topic och åter till bygget:


Och eftersom det har blivit ett ”sånt” projekt nu så rök även halsbanden (Vi ska nog vara glada om där är nånting kvar av originalfiguren när det här bygget är färdigt) ;)

Bild

Sen var det ju det där med kläderna. Alltså jag kan flina åt det där med fanservice precis lika mycket som nån annan men för att få fram poängen i detta bygget så kommer det efter visst övervägande blir det lite mer stilen med ”figursydd jacka”. Så sparar vi fanservicen till nästa gång jag plockar fram manga och animefigurerna :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och så lite förberedande för att lägga till spännen och sådär senare.

Bild

När ena sidan härdat kan det vara lämpligt att fortsätta såvida man inte är ute efter någon väldigt ”kreativ” design på klädseln för i så fall går det också bra att ha en halv jacka på figuren ;)

Bild

Bild

Bild

Bild

Sen får det ju naturligtvis slipas lite, grundmålas och kollas om allt blivit bra senare. Och ungefär här någonstans började det gå upp för mig att det började bli allvarlig risk för en så kallad ”fashion disaster”… Byxor, jacka och höftskynke…. En av dessa saker passar inte riktigt ihop med de andra... ;) Lite samma som att matcha ihop den välskräddade kostymen, skjortan, slipsen och Foppa tofflorna….Nånting passar inte in i bilden… Med andra ord: Hejdå höftskynket!

Bild

Och så kan man istället få till den där lite snyggare stilen på fantasy jacka :D

Bild

Bild

/Emma
Horrocks
Inlägg: 381
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: I will save you!

Inlägg av Horrocks »

Imponerande arbete. Du är fantastiskt duktig på att skulptera.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: I will save you!

Inlägg av Lennart 12 »

Instämmer med föregående , mycket imponerande ! //Lennart
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av Urban Gardini »

EMP skrev: 03 aug 2019, 14:03 Tack för förslaget :) Jag har börjat fixa ihop en typ av jacka till henne som jag tror kan funka. Får se vad du tycker sen :)
Vassego!

Jag gillar din jacka och figuren blir dessutom bara mer och mer trovärdig för varje instans i ditt modifierande. På ett sätt dock lite synd då figuren hade väldigt fint skulpterade magmuskler men det blir mycket bättre med skinnklädsel.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
EMP
Inlägg: 196
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av EMP »

Allmänt off topic babblande nr 2:

Kommer ni ihåg följande från Augusti i år?

”Nu är det en vecka sedan Wonderfest och den där fantastiska bysten med det perfekta håret har inte synts till någonstans på auktionssidorna… Tror ni det hjälper att få tag på modellen om jag sitter och hypnotiserar bilderna på Twitter ett par timmar till? *självironi* .”

Nåväl, jag har nu facit på den frågan. Nej det hjälpte inte att stalka auktionssidorna. Det hjälpte inte heller att studera Wonderfest inläggen på Twitter i detalj och ta reda på precis allt som kan fungera i letandet. Enkelt sagt så har läget för att få tag på modellen varit fullständigt hopplöst! Sen blev det jul… Och sen blev det dagarna innan nyår. Jag fick apropå ingenting för mig att kolla på skulptörens hemsida igen för att se vad de har på gång och satte då nästan glöggen i halsen och var på god väg att inhalera minst en skumtomte när jag insåg att bysten med det perfekta håret helt plötsligt fanns i deras webshop!

Utan att gå in på en synnerligen lång och självironisk berättelse så löste det sig och om inget smyger sig rejält nu så kommer jag få glädjen att försöka fixa till en lika cool målning som här https://p1-e6eeae93.imageflux.jp/hidden ... 317197.jpg . Hurra! Detta innebär för övrigt att en av top 2 på önskelistan kan strykas :D

Över till on-topic angående pågående byggen :)

Jag har faktiskt gjort lite även på min modell under julhelgen. Framförallt jobbat vidare på hennes jacka (som parantes kan nämnas att samma figur nyligen släppts som en byst i större skala som ser riktigt, riktigt bra ut! https://www.blacksunminiatures.co.uk/pr ... -preorder/)

Framsidan på jackan börjar kännas bra nu även om det är mer jobb att göra för att jämna till, fixa spännen, bälte etc. Men jag är vid det här laget helt övertygad om att det kommer bli det resultat jag tänkt mig.

Bild

Började också fixa till ryggen för att så småningom kunna matcha ihop allt med svärd och grejer.

Bild

Bild

Börjar känna mig nöjd med hur helheten på figuren ser ut även om där är en hel del detaljer kvar att justera.

Bild

Planen nu är att få klart hennes klädsel och det mesta av detaljerna och sen lägga allt krut på att fixa till den stackars hjälplösa och förskräckta mannen. Det finns en del planer kring basen också men det är under pågående undersökning så där vill jag inte säga på tok för mycket innan jag själv vet vad jag har tänkt mig.



/Emma
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av Urban Gardini »

Ser bra ut och kul att du äntligen fått tag på önskebysten. Den andra bysten, ja jag förstår mig inte på vissa skulptörer då det ser ut att vara extremt obehagligt för henne att till och med bara andas och än mindre försöka göra något med den där "bekväma" bh'n...
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
EMP
Inlägg: 196
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av EMP »

Urban Gardini skrev: 06 jan 2020, 22:38 Ser bra ut och kul att du äntligen fått tag på önskebysten. Den andra bysten, ja jag förstår mig inte på vissa skulptörer då det ser ut att vara extremt obehagligt för henne att till och med bara andas och än mindre försöka göra något med den där "bekväma" bh'n...

Tack så mycket! :D

Det är superskoj att ha fått tag på önskebysten (särskilt som de sålde slut på knappt en vecka hos skulptören!). Paketet kom nu i veckan och jag ska snart börja kika närmre på modellen som ser helt fantastiskt ut :D .

Alltså det är oerhört skickligt skulpterat och även om klädseln inte är något jag personligen gillar så kan jag väl se varför opraktisk garderob kan vara intressant ;) . Jag gillar skulptörens arbete med hela bysten och kan mycket väl tänkas mig att inhandla den så småningom även om jag då antagligen kommer se över vissa detaljer i klädseln 8-) .
Skriv svar