I will save you!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
jonaszett
Inlägg: 538
Blev medlem: 08 maj 2012, 22:49

Re: I will save you!

Inlägg av jonaszett »

Har du inga uppdateringar Emma?
Z
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av EMP »

jonaszett skrev: 25 jan 2019, 20:40 Har du inga uppdateringar Emma?
Z
Hej!

Tyvärr inte just nu. Utan att gå in på för mycket detaljer och bli för långrandig så kan jag väl kort summera med att 2018 varit ett riktigt skit-år för min del där många beslut togs som egentligen var väldigt bra men som pga utomstående omständigheter som jag inte haft en chans att påverka (och folk som gillar att förstöra för andra) resulterat i ren katastrof och få möjligheter att påverka för att få ordning på eländet.

Så sedan snart ett år tillbaka har i stort sett hela livssituationen varit ett enormt stressmoment och det där började tyvärr ta rätt hårt redan efter de första månaderna. Vilket i sin tur innebär att det under längre perioder helt enkelt inte är särskilt roligt att hålla på med sådant som vanligtvis är kul. Tyvärr blir byggandet också lidande.

Långt svar för en kort fråga men det som är garanterat är att det kommer uppdateringar så småningom. Sen om det blir i morgon, nästa vecka eller om det tar någon månad till vet jag inte. Det beror helt på vad som händer.

Men, tack för frågan! Det är kul att tråden varit intressant nog för att få en liten påminnelse så man inte somnat helt vid byggbordet ;)

/Emma
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: I will save you!

Inlägg av Knajd »

Hoppas du kan fortsätta snart!
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av EMP »

Knajd skrev: 27 jan 2019, 14:54 Hoppas du kan fortsätta snart!
Tack! Vi får se hur det går och hur fort/långsamt bygget går. Just nu är läget så pass att det kanske kan bli byggt lite till och med lite tur kanske det dessutom blir lite kul igen när man väl börjar.



Jag har i alla fall plockat fram modellen ur skrivbordslådan och börjat... ehm "snygga" till rumpan på herrn (som vi alla vet är det ju den en av de absolut viktigaste delarna av anatomin om man går efter samma principer som för damer i serier och sådära ;) ).

Bild

Bild

Bild

Att döma av ett par roade "hehe" på jobb när idén till modellen diskuterades så lutar det nog åt att klädseln får bli någon synnerligen liten och osmaklig kalsong. Sen vet jag inte vem som kommer lida mest av detta... de få som inte förstår humorn i bygget eller stackars mig som måste ordna eländet!

Och under tiden har det tidigare nämnda missödet på Google bildsökning nu förevigats i form av en liten halvsnabb skiss... Varsågod att skratta lite på min bekostnad om ni vill ;) https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca88777 ... cf89e.jpg
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: I will save you!

Inlägg av Lerxzt »

Jag skrattar lite men inte på din bekosnad... Tycker du skall gå efter eget huvud gällande rumpdelen... Sk. "bromsspår" är dock realistiskt men kanske inte riktigt lämpligt? Ibland är fantasy bättre än verklighet ;) Ta bara en remsa tyg så är det bras så!? Skönt att du är igång igen!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
F Porsche
Inlägg: 321
Blev medlem: 07 apr 2014, 10:30

Re: I will save you!

Inlägg av F Porsche »

vintage boxershorts ?
tyg utan stretch som väckas och sträcks över gluteus m..
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: I will save you!

Inlägg av Knajd »

Stringbody.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: I will save you!

Inlägg av Andre B. »

Vet hur livet ställer krav och villkor som går ut över det dagliga livet och den ork och energi man normalt har.

De där minuterna som man kan fly undan ibland betyder mycket. Har varit och är ett nöje att följa dina byggtrådar Emma och ser fram mot mer...

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av EMP »

Tänka sig, 10 grader mindre varmt och helt plötsligt var inspirationen tillbaka! Jag tror bestämt detta också till viss del kan ha att göra med att ha sett alla coola prylar (som inte gått att få tag på *morr*) från Wonderfest i helgen och inläggen från skulptörerna.

Hur som hur, vad handlade nu detta bygge om tro?

Jo just det! Borttagande och utbytande av osnygga snören som attackerat damens rumpa, BH arrangemang som mer påminner om tortyrredskap samt valet av lämpligt skandalös kalsong och övrig brist på klädsel till herrn… Helt enligt gängse fantasy-tropes fast omvänt ;)

Jag ser två saker som behöver åtgärdas här (alltså, stackars människa…. Huuuuuu – Ungefär lika logiskt val av material som att vaddera kalsongerna till manliga figurer med en kaktus …)

Bild

Börjar med att peta bort eländet med lämplig skalpell. Notera att jag kom ihåg skärskyddshandskarna den här gången :D

Bild

Jupp, Skulle jag nu byggt lättklätt så hade ingen topp alls varit att föredra i det här fallet... Jupp.

Bild


Sen fick det spacklas och jämnas till lite. Har inte bestämt hur jag gör med halsband och om något kan användas till den nya klädseln. Vi får se.

Bild

Bild

Började också fixa lite med att lägga till byxorna

Bild

Bild

Jupp, detta känns bra för att jobba vidare med. Behålla delar av originalet men samtidigt göra om lagom.

Bild

Börjar också peta bort lite ringar och övrigt till höftskynket pga idéer.

Bild

Och här nånstans får det vara paus tills skulpteringsmaterialet hunnit härda lite.

Bild

Bild

/Emma
Senast redigerad av EMP den 06 jan 2020, 20:10, redigerad totalt 1 gånger.
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: I will save you!

Inlägg av Urban Gardini »

Förslag! Skinnklädsel som täcker magen och brösten någorlunda med snörning mellan brösten. Det skulle se smidigt ut och passa bra mot byxorna i skinn.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Skriv svar