Pvrbbv 2063 kanske är väntan slut nu........

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Erik Liljegren
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 jan 2012, 13:57

Re: Pvrbbv 2063 kanske är väntan slut nu........

Inlägg av Erik Liljegren »

Nicklas Karlén skrev: Jag funderar på att skaffa ett annat TOW system än det jag har. Legend har kommit ut med ett kit som ser fint ut men jag har ingen riktigt koll på om det är överensstämmande med ett svenskt RB 55 system. Siktet ser inte riktigt ut som de få bilder jag har på Rb 55 siktet.
Försvarsmakten använder inte det siktet, det är det allra nyaste M41 ITAS-siktet (Improved Target Acquisition System). De två runda sakerna uppepå är GPS-antenner. Både Tamiya, Academy och Italeri har TOW-lavetter med det äldre siktet, till både M151 och Humvee. Italeri har även en TOW-lavett med trebenstöd i sitt Modern Light Weapons Set.

Ska bli spännande att se den färdiga modellen!
Du ska inte bygga en med 9 cm pv-pjäs också?
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Pvrbbv 2063 kanske är väntan slut nu........

Inlägg av Nicklas Karlén »

Jodå, jag har två set hemma och de ser fina ut. Mitt bygge går sakta framåt och jag håller på med att passa in hjul och band så att det ser hyfsat ut.

Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Pvrbbv 2063 kanske är väntan slut nu........

Inlägg av rogerjo1 »

Hur var passformen Nicklas på Djiti banden, passar dom på modellen ?
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Pvrbbv 2063 kanske är väntan slut nu........

Inlägg av Nicklas Karlén »

Som det ser ut just nu så passar dom väldigt bra. Lite surt är att hjulen som jag först köpte från FC Modeltrend inte passar på banden från Djiti, dom är relativt mycket för tjocka ca 1 mm så dom passar inte i mellan ”tänderna” som sitter på insidan av banden. . Djiti banden innehåller både drivhjul och bärhjul och det ser fint ut så om man vill modifiera sin BV 206 så är det detta kit man ska ha.

/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
rogerjo1
Inlägg: 116
Blev medlem: 01 mar 2015, 17:24
Namn: Roger johansson

Re: Pvrbbv 2063 kanske är väntan slut nu........

Inlägg av rogerjo1 »

Tack för svaret Nicklas :-)
Nicklas Karlén
Inlägg: 881
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Re: Pvrbbv 2063 kanske är väntan slut nu........

Inlägg av Nicklas Karlén »

Bild

Efter en otroligt lång period av att inte göra något modellbyggeliknade aktiviteter så har jag börjat så smått igen. Bandvagnen har fått ett första färg lager. Första gången jag målar med Mr Paint och det blev en tripp tillbaka till gamla tider. Herre min skapare vad det luktar. Påminner om mina första målnings försök då jag spädde med thinner och inte hade någon mask. Det blir att leta fram masken igen inför nästa målning pass.

Banden och hjulen är från Djiti Prpduktions och de funkar fint med Takoms hjulupphängningar.

Och nu ut i friska luften, det snurrar faktiskt lite i skallen :cry: .

/Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Skriv svar