Mera Draken...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

Så blev den grön och skön,sprutat med Xtracolour Ral.7009 grågrön.Färgen känns rätt tycker jag /Lennart
Bild
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Mera Draken...

Inlägg av Henrik R »

ååh äkta Danmarksgrön!..fast det ser ut som gräset är grönare på andra sidan....läs längst bort i bilden! :-)

Mycket vackert Lennart! ska bli kul och se den vädrad och dekalerad!
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

Väntar på lack och lite färg från Max,så nu får den stå ett par dagar.Så blir det detaljmålning , dekaler ,och slutpysslet/Lennart
Bild
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

En bild till/Lennart
Bild
Mikael Falk
Inlägg: 213
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:21
Ort: Kiruna

Re: Mera Draken...

Inlägg av Mikael Falk »

Den var vacker! Keep up te good work! :)
"1/48, för oss skumögda."
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Mera Draken...

Inlägg av Henrik R »

Han blänker som en gammeldansk! :-)

Gillar fotoplatsen oxå! Den där blir i sann Lennart kvalité den!
Väldans fin!
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

Tack Mikael och Henrik! Jag skall lägga på en sidenmatt lack i slutänden. Den är lite väl blank nu :D Plattan Henrik,är basplatta för ett större dio som jag bygger på emellanåt,i skala 1/72. MVH/ Lennart
Bild
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Mera Draken...

Inlägg av Björn Fransson »

Härlig! Fast är den verkligen väl blank? De Danmarksdrakar jag sett (även i verkligheten) har varit blanka som nypolerade bilar. Så helt orealistisk är den inte som den ser ut nu.
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

Aha,det säger du .Man är väl lite ovan att göra en så högblank modell bara,känns lite fel på nåt vis / Tack Björn/ Lennart
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Mera Draken...

Inlägg av Janne.S »

Super najs, så ska F-35 se ut å inget annat!! :D

Svårt med högblankt på något i 1/72 utan att det blir leksakslikt, skala effekten gör att man får matta ner lite. JAg brukar tänka att jag tar ner det ett snäpp per skala..alltså bygger jag något i 1/32 så kan det få vara högblankt, i 1/48 tar jag ner det ett snäpp till halvblankt och i 1/72 sidenmatt och i 1/144 helmatt.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar