Mera Draken...

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

Efter alla fina Draken byggen senaste månaderna ,är det kanske förmätet att komma med en igen.Men jag knåpar som bäst på en dansk foto drake.Kontoret börjar vara färdigt. Just det Danska maskinerna ger ju möjlighet att sväva ut när det gällar att vädra och patinera.Den skall bli riktigt sliten / MVH Lennart Bild
kyrkis
Inlägg: 70
Blev medlem: 26 jan 2012, 13:35

Re: Mera Draken...

Inlägg av kyrkis »

Får man fresta med denna!

kyrkis

Bild
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

He he, jo tack Kyrkis ! Jag har sett den bilden,och den maskinen i olika bildupplägg.Den är helt grym. Får väl se vilken idivid jag gör,men något liknande skall det bli.Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Mera Draken...

Inlägg av Henrik R »

Intressant! ska bli kul att följa ditt bygge på denna Draken Lennart!
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: Mera Draken...

Inlägg av Axx »

snyggt kontor.. kan aldrig bli för många Drakar på forumet!! Kör på bara.
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

Tack ska ni ha. Lennart
PederT
Inlägg: 602
Blev medlem: 29 jan 2012, 17:10
Namn: Peder Thorell

Re: Mera Draken...

Inlägg av PederT »

Lennart, hur går det med fortsättningen, är mycket nyfiken!

//Peder
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

Det går bra.Håller på att snickra till en Ecm pod .Det ser ju lite speciella ut till denna,och jag hittade inga eftermarknadsprylar. Plus att den får raketkapslar på det övriga balkarna.Men som sagt,strax dags att sprutmåla.Lennart
Jens
Inlägg: 33
Blev medlem: 04 feb 2012, 20:32
Namn: Jens Dreyer
Ort: Roskilde, Danmark

Re: Mera Draken...

Inlägg av Jens »

Hej

Vær opmærksom på at tidlige danske Draken, havde anden fangkrog uden chaffdispenser monteret, anden cockpit instrumentering m.m..
Jeg vil om det har interesse, gerne skrive en liste med ændringer mellem tidl. og sen dansk Draken, udover den matte/spættede bemaling:

Vh. Jens Dreyer
Lennart

Re: Mera Draken...

Inlägg av Lennart »

TOOO late for monkey buisness, tack Jens . Då får det bli The Queen i stället :D Men kanske jag kan få göra den liiiiteee sliten ,bara lite?? Lennart
Skriv svar