Ford GP i 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Ford GP i 1/48

Inlägg av Björn B »

Bild
Bild
En byggsats från Otaki. En prototyp till Jeepen från Ford.

Bild
Bild
Var tvungen att köpa den när jag såg asken.

Bild
Bild
Jag är tveksam till att den är i 1/48. Ser mer ut som en karikatyr eller nåt från Kalle Anka, men jag tycker att den passar in bland mina äggmodeller-
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ford GP i 1/48

Inlägg av Stellan »

Majsig. Ser ut som en jeep från Bantam och ej Ford?
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ford GP i 1/48

Inlägg av Björn B »

Det är lite roligt. Jag fick ett meddelande från Mario W som skrev om modellen: "You are absolutely right, the Otaki kit you bought was a reissue of a 1973 Max kit, but without the base and the figures that came with the original 'Max Cartoon Series No.1'". När man ser skalan på Max-kartongen så förstår man det hela bättre.
Free Scale Model, passar nog in på min Panzer 38(t) (https://www.baecklund.eu/scalemodels/gig/pz38.html) En skala 1/100 modell som samtidigt är en 1/4 pansarvagn i 1/24
Skriv svar