Färdig: AEG G.V i svensk version

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stellan
Kontakt:

Re: Färdig: AEG G.V i svensk version

Inlägg av Stellan »

Galant, helt enkelt galant!
Stellan Schroeder Englund
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Det där blev så sjukt coolt, och i högsta grad unikt! Jag är väldigt imponerad över all den tid och möda du lagt ner på att bygga den här kärran. Det faktum att den är i resin gör det hela inte lättare heller! Stort grattis till en riktig "eyecatcher" i vitrinen. Kan man hoppas få se den på Open till våren?

/Gabriel
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Jätteimponerande bygge, och det har varit en fröjd att följa det mycket väl beskrivna arbetets gång!
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Fantastiskt fint bygge!
Du skriver att "Nästa bygge får bli något mycket enklare", ja något svårare finns väl inte!

Anders E
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Ja, verkligen ett roligt projekt att följa. Inspirerande, men jag tänker nog redan från början hålla mig till något betydligt enklare.

/M
Pelle F
Namn: Pelle

Inlägg av Pelle F »

Jag får verkligen tacka för de uppmuntrande kommentarerna. Jag skulle aldrig kommit i mål utan all den hjälp jag fått här på forumet. Det är verkligen en förträfflig form av hobbyhjälp så här i forumform, att ha intresserade likasinnade som lyckas hitta mer än jag själv skulle klara Utan de extra bilderna och ritningen hade det här projektet blivit mycket sämre. Dessutom är det bra för målmedvetenheten att få lite uppmuntran emellanåt. Tack ska ni ha för detta!
/Pelle
Pelle F
Namn: Pelle

Inlägg av Pelle F »

Jo, gott folk, jag återkommer med den här. Nu efter åtta månader så har modellen börjat bli trött i vingarna. Det är ju resin, och det är rejält långa, tunga vingar, med rätt dålig infästning i flygplanskroppen. Jag började ana problemet redan i våras, och förra veckan tog vingspetsen i bordsskivan. Vingarna lutar alltså så pass mycket nedåt att det inverkar rätt rejält på utseendet.

Finns det något att göra? Jag kan inte bryta loss dem och limma om med mindre än att jag får göra om mycket av ytskikten. Vilka alternativ är rimliga? Alltid visa upp den uppochned? Bygga en ställning och ha den hängande i vingspetsarna?

/Pelle
olindau
Site Admin
Namn: Olle Lindau

Inlägg av olindau »

Bygg några "träbockar" och sätt under vingarna och bakkropp, ta bort ett hjul och ställ en mekaniker bredvid så har du en vinjett med ett däcksbyte.
2 bockar under varje vinge bör avlasta resinvingen så att den inte slokar något.

/O
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Skriv svar