För mer än ett år sedan bestämde jag mig för att starta om på eländet. Jag upptäckte att huven hade försvunnit och jag letade länge utan lycka. Till slut tog jag kontakt med Roden och bad om att få köpa en ny. De skickade mig en helt gjutstam. Efter lite bråk med posttullen hade jag en ny huv och kunde börja om. Då inträffade nästa incident, ett av passagerarfönstret lossnade. En av öppningarna i flygkroppen var för stor så det fanns inte tillräckligt med yta för en stabil fog. Den fick då ligga i ett par månader innan jag bestämde mig för vad jag skulle göra.
Jag skar upp dörren i hopp om att kunna nå fönstret genom öppningen.
Jag lyckades montera ett nytt fönster men det var mycket skador på dörren och öppningen som jag behövde laga efteråt.
Jag la till plastlister i den stora fönstergluggen för att få något bättre att limma rutan mot. Förhoppningsvis kommer det hålla nu.
Den här övningen innebär att jag kommer göra något jag inte brukar. Nästan alla mina modeller har stängda luckor och huvar men nu kommer jag låta dörren vara öppen. Jag lämnar passagerardörren öppen.
Jag fundera på att bygga en passagerartrappa och placera flygvärdinnan från en Airfix DH Heron på den för att täcka öppningen.
Jag är ingen tävlingsmänniska men den här modellen ska inte få vinna!