Här upptäcker jag under resans gång en märklig psykologisk problematik hos mig själv: Det kommer att bli osynligt, men det ska fanimej se vettigt ut...

Det finns en massa bra underlag i Wingnut wings 1/32-modell av G.IV-versionen. Här går det lätt att komplettera och sscratchbygga sådant som inte följde med denna modell. Förarplatsen gick att göra nästan överfull, men fram- och baksätet blev ojämförligt ödsliga. Så här har jag fixat lite med några detaljeringar också. En detalj jag gärna hade byggt, men som inte finns med i G.V alls, är de bombställ som sitter både i fronten och bakenpå G.IV, med mängder av småbomber. G.V, med sina långa vingar, var mer tänkt att leverera en ensam 1000-kg bomb, så den yttre lasten var i fokus. Det innebär lite tristare innehåll. Tyvärr plockade tyskarna också bort radioutrustningen innan leverans till Sverige. Den hade annars prytt sin plats här inne. Det var en hypermodern teknik, med internradio mellan de olika delarna i planet. Men svenskarna fick alltså inte med den. Lite spakar har jag dock klämt dit.

Sedan börjar det närma sig ett steg att faktiskt bestämma sig för att det är klart där inne,och börja få ihop sidorna. Ett försök med torrpassning och undervingarna ditlagda. Observera att flygkroppen ännu inte är förlängd. Jag sitter och mäter och photoshoppar, för att bestämma hur detta ska lösas på bästa sätt framöver.

Jag saknar också säkerhetsbälten. Hittade en tunn silverfolie som jag började processa för att skapa sådana.

En hel del detaljer hänger (bokstavligen) på att det också finns ytterligare detaljering i form av grundstomme uppbyggt. Så efter att ha fäst sittplatserna i flygplanssidan, så började jag montera just sådana stomrör, utifrån hur källorna anger att flygplanet faktiskt såg ut i de olika sittbrunnarna. Säkerhetsbältet kan nästan anas på förarplats om ni kollar noga.