Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Knajd skrev: ↑22 maj 2025, 16:50
Academy har två helt olika 1:72-utgåvor - en äldre från 1988 som är "okej" och den nya från 2019 som är den bästa efter GWH enligt många (men de använder samma motiv på locket så man får ha koll).
Det var det jävligaste, det hade jag ingen aaaning om...
Det var den gamla jag syftade på, men nu blir jag nyfiken på hur den nya ser ut. Den senaste Academy jag har är deras B-1B i 1:144.
Jodå. Den ska vara det överlägset mest prisvärda alternativet till hög kvalitét, rätt mått och ett jätteutbud av bitar för att bygga alla versioner direkt i lådan.
Den har såklart sina sidor och är man petig får man slipa ner och ritsa lite för att få till just exakt den variant av Tomcat man tänkt sig. Det ska dock vara väldigt enkelt och snabbt fixat enligt de som byggt de nya Academykatterna.