Anders! Tack för det! Som mycket annan short-run känns det dock som om de hållit på tills de tröttnade, inte tills det blev klart

! Detaljnivån ur byggsatsen är en aning ojämn...
Peter! True Metal är riktigt bra för torrborstning i och med att den är så torr redan från början, man slipper den där risken för kladd som all vanlig färg ger.
Långt mellan uppdateringarna men jag lovar, jag jobbar nästan varje kväll en stund men det går förtvivlat långsamt just nu. Jag gav mig dock in i projektet med öppna ögon, det som lockar mig är målningen och det fräcka franska kamot och inte att passa in klarplasten. Som passar hyggligt men det är ju inte mainstream-passform på den...

Jag skaffade masker vilket är rätt skönt till den här med alla sina smårutor och sedan har jag också köpt en uppsättning hjul. Generellt har jag aldrig varit imponerad av Kora, de delar och dekaler jag köpt har varit rätt dåliga, men de här hjulen är helt OK och mycket bättre än originalen från byggsatsen!

Maskerna på plats och lite extra tejp för att inte riskera att få in färgdamm i kroppen. Största ångesten just nu faktiskt för det finns ingen möjlighet att komma åt insidan och putsa!

Har dragit ett varv med nitar också, hittade en bra ritning i en av böckerna som man kunde följa. Det är egentligen ganska lätt även om jag alltid drar mig för det...

För att det skulle hända NÅGOT som livade upp så målade jag nationalitetsbeteckningarna på vingarna...

...som blev riktigt fina tycker jag! Yttre ringen är något för stor för att slippa en vit rand runt den när jag jobbar vidare med målningen, jag har en mask som är rätt diameter jag kommer att lägga på då. Få se om det funkar bättre än tidigare försök på andra modeller!
Hälsningar
Magnus