Welcome to…

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Welcome to…

Inlägg av Andre B. »

Trevligt att du är tillbaka Emma.
Så att det blir lite "liv" här på forumet igen! ;)

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Welcome to…

Inlägg av EMP »

Andre B. skrev: 21 apr 2019, 23:22 Trevligt att du är tillbaka Emma.
Så att det blir lite "liv" här på forumet igen! ;)

Vänligast / André
Kul att höra :) Vi hoppas det håller i sig den här gången. Fast jag tycker det brukar vara gott om liv och rörelse och en massa intressant att läsa/kolla på även när jag tar lite paus ;)
EMP
Inlägg: 203
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Welcome to…

Inlägg av EMP »

Igår kväll började jag pilla så smått med att fixa med en av fötterna på Rexen som ska trampa på bilen. Som det ser ut nu kommer båda fötterna på båda Rexarna behöva lite åtgärder.

Generellt kan jag väl säga att det här är något som är ett vanligt återkommande tema på olika dino modeller från olika skulptörer. Det är absolut inget fel på hur fötterna är skulpterade på dem, men beroende på hur byggaren har tänkt placera djuret i kombination med eventuell terräng så är det ganska vanligt förekommande att just fötterna behöver justeras en smula.

Bild

Därför plockade jag bort de andra tårna på foten igår

Bild

Sen funkar häftmassa utmärkt för at testa hur tårna ska sättas på plats för att ge rätt intryck. I mitt fall så står den här rexen och har lite dragkamp med sin kompis, därför vill jag att hennes fot ska se ut som att hon faktiskt tar i lite när hon drar åt sitt håll. Av den anledningen kommer jag också göra så att hon delar lite mer på tårna (kommer att synas bättre när tredje tån är på plats igen).

Bild

Bild

I och med att tårnas position hålls på plats med lite häftmassa är det sen bara att lägga i lite epoxy för att fixera dem i rätt position inför skulptering och återuppbyggnad av ”förlorade detaljer” ;)

Bild

Bild

/Emma
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Welcome to…

Inlägg av Andre B. »

Inte så att de där behöver klippas lite? Finns bra klotänger/saxar för hundar, katter och fjäderfän... ;)

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar