Arado Ar196. Färdiga sid. 4

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mats Averkvist
Inlägg: 992
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge

Inlägg av Mats Averkvist »

Björn B skrev:I nyöversättningen som kom 2004 heter det FERS även på svenska. Fonden för Europeiska Realvetenskapliga Studier upptäckte jag när jag plockade fram albumet för att se vad det hette på svenska. Jag hade för mig att det var något annat än FERS och ville se vad som kändes bäst.
Ja så ja minsann.
Det är många år sedan jag läste Tintin på svenska...
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge

Inlägg av Björn B »

Bild
Har gett mig på roderytorna på Airfixen med ett rundat knivblad för att försöka få lite "liv" i dom. Försökte även tona ner ribborna i bakkroppen.

Bild
Medan Hellerbyggsatsen bara rullar på utan modifieringar.
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge

Inlägg av Fredrik L »

Jag har den där Heller Aradon liggandes på hyllan och skall byggas inom en snar framtid. Jag blir alltid nostalgisk när jag ser den där boxarten, då det nog var, om inte den första, i alla fall top tre första modellerna jag byggde i mitt liv. Fick ihop den under en julafton, med lite hjälp av min bror.

/Fredrik
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge

Inlägg av Andre B. »

Arado'n har för mig alltid varit lite av det bästa av två världar. Att kunna vara både i luften och på vattnet. Märkligt nog har jag aldrig byggt någon. De där två modellerna har liksom aldrig varit med i sortimentet hos de handlare jag var hos när jag var yngre. Idag så är väl Revell (Heller) den man hittar enklast. Följer med intresse!
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge plus

Inlägg av Björn B »

Bild
Det har inte hänt så mycket i detta bygge förutom att det blivit ett trippelbygge.
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge, plus

Inlägg av Björn B »

Bild
Inte händer de mycket med dessa. Jag har i alla fall påbörjat besättningen till Airfixplanet. Jag hade en hund från Airfix Bloodhoundrobot liggande. Alla benen och svanstoppen hade gått av och nu blev det såga av.
Jag kortade av kroppen men tyckte då att halsen blev för lång så sågen sattes i den också. Svansen flyttades sedan och nu håller jag på att bygger öron.

http://www.plasticsoldierreview.com/Fea ... res039.jpg
bild från plasticsoldierreview.com
Senast redigerad av Björn B den 03 nov 2023, 00:57, redigerad totalt 1 gånger.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge, plus

Inlägg av Andre B. »

Milou?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge, Milou

Inlägg av Björn B »

Bild
Jo det var väl meningen. Nu få den vara klar. Jag vet inte hur det gick till. En liten hund i ett stycke blev till en liten byggsats på fem delar.
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge, plus

Inlägg av Björn B »

Bild
Här har vi husse. Han fick en bit sten att hålla i. Med armarna i den posen så var det antingen det eller en kniv och gaffel.
Det börjar väl närma sig gulfärg på flygplanet.
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado Ar196. ett dubbelbygge, plus

Inlägg av Björn B »

Bild
Har börjat måla Airfixen.

Bild
Är inte helt nöjd med Tintin men det var inte meningen att bygga detta plan från början så det får bli som det blir.
Skriv svar