Messerschmitt Bf109E-4

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Messerschmitt Bf109E-4

Inlägg av Björn B »

Bild
Så står det på Airfixkartongen men det stämmer inte längre.

Bild
Den har legat länge och väntat på att byggas och nu när jag kom på hur jag skulle fixa avgasutblåsen var det bara att sätta igång.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3670
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Messerschmitt Bf109E-4

Inlägg av magnusf »

Aha! Röd eller blå?

Är det Airfix nya eller är det den gamla som haft speed-dating med sandpappret?

Hälsningar

Magnus
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Messerschmitt Bf109E-4

Inlägg av Björn B »

Röd!
Ny och ny. Det är väl ca. fem år sedan den kom ut.
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Messerschmitt Bf109E-4

Inlägg av Björn B »

Bild
Har fixat till luckorna till landningsställen men stagen till stabbarna är felgjutna så dom måste ersättas. Men det går raskt fram. Det är inte långt kvar innan jag kan placera den på berget av modeller som borde målas någon gång.
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Messerschmitt Bf109E-4

Inlägg av Henrik Bergman »

Bf 109-V14, D-ISLU.
Fanns bara en och den var röd ;)
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Björn B
Inlägg: 3438
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Messerschmitt Bf109E-4

Inlägg av Björn B »

Bild
och röd ska den bli. Då var det dags för det urtråkiga momentet att maska huvar. Lyckades klanta till det när jag skulle skära ut vac-huven så jag fick använd den främre delen av Airfix huv.
Jag undrar vad som blir värst. Att måla ett plan rött eller att försöka få på det småfläckiga tyska kamouflagemönstret?

Bild
Nä tacka vet jag gamla Matchbox. "No painting necessary" som det stod i annonserna.
Får jobba på så dom blir klara. Jag har fått hem resindelar till min Do17 som väntar på sågen.
Skriv svar