Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Lennart »

Den är svår att fota,om man vill ha med hela.Vattnet i diot kommer att gå en bra bit upp på skrovsidorna.Har lagt modellen i en utskuren pappskiva,för att se skrovformen med vatten linje.Och den ser bättre ut då.Så det blir egentligen bara överdelen av sidotankarna som kommer att vara synliga.Dem gjorde jag genom att offra"en av mina Minicraft DC8:or 1/144.Har moddat höger respektive vänster kroppshalva av dem, så det passar skrovet.Ungefär delade på mitten,och skurna efter skrovets form.Och gjorde så sidorna på dem av gamla fälltankar från skrotlådan. Inloppshålen för dem ligger ju strax ovanför ,och går hela vägen från för till akter på tanken.Kommer att synas ordentligt när modellen fått färg.Skrovet skall även ha en del smala längsgående lister .Och så kan jag börja bygga däckets detaljer. Kanonen framför tornet bl.a .Modellen fick totalt 532 hål,förutom de långa hålen ovanför sidotankarna.
Tack ska ni ha så länge/Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Henrik R »

Jasså, Tankarna är en DC8:a! Ja den offrades ju av en god anledning så jag tror inte att den led så mycket av det! :-)
Det ska bli riktigt intressant och kul att se ubåten få färg sen!
Stellan
Inlägg: 5639
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Stellan »

Fantastiskt ubåtsbygge, Lennart! Du bygger ju verkligen det mesta, vad är nästa stora dröm att förverkliga?
Stellan Schroeder Englund
Per-Erik Hedberg
Inlägg: 226
Blev medlem: 28 jan 2012, 17:54

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Per-Erik Hedberg »

Fräckt med DC-8:an, allt för konsten!

Fortsatt mycket snyggt jobbat! Börjar du se ljuset i tunneln?

/Per-Erik
Trollis
Inlägg: 123
Blev medlem: 25 jan 2012, 23:39
Ort: Åre

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Trollis »

Ulf Lundberg skrev:
Trollis skrev:Måste vara ett djäkla motstånd med sådana platta ytor i färdriktingen,...

Jo alla de där hålen bidrog kraftigt till ubåtarnas (snarare dykbåtarnas) låga undervattensfart. Å andra sidan möjliggjorde de snabb dykning.
Det var bara för dåtidens konstruktörer att välja mellan pest och kolera.

Uffe
Tänkte mer på dom 2 böckerna :lol:

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Lennart

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Lennart »

Tack så hjärtligt. Jo då,nu är jag som Hans Holmer.Jag ser ljuset i tunneln " Även om mycket återstår. Men det skall bli kul att få ta fram färgsprutan den dagen,det är dags.
En önskemodell Stellan,det är Landkreuser P1500 Monster,eller en dito Dresden.Något jag länge velat bygga i skala 1/50 ca.Men finns det underlag till en sådan??Det kom väl bara till ritbordet. Hursom,när modellen är klar skall ni få bra bilder,det lovar jag.Kommer inte att ta dem själv nämligen!/ Lennart
Lennart

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Lennart »

Kollar om bildinläggningen funkar/Lennart
http://img839.imageshack.us/img839/3971/49679597.jpg
Stellan
Inlägg: 5639
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:Kollar om bildinläggningen funkar/Lennart
http://img839.imageshack.us/img839/3971/49679597.jpg
Lennart, tryck på Img-knappen ovanför meddelandefältet, kopiera in bildadressen mellan (Img) (Img). Häpp så får du in bilden.
Bild
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Lennart »

A ha,ok.Tack så mycket Stellan!Lennart
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ubåtsbygget fortsätter hos Lennart!

Inlägg av Andreas Grewin »

HÄFTIGT!!! :o

Blir det målning nästa nu?
Skriv svar