Nästa dag visades den dubbelmotoriga Viggen här på forumet och då kom tanken tillbaks och slog rot ordentligt.
Så i Göteborg satt jag och sågade på en gammal P-38 från Airfix och en Heller J21. Planen var att byta ut stjärtbommarna och yttervingarna på P-38'an med samma delar från J21 för att få en tvåmotorig J21.
Airfix nya Messerschmitt 110 skulle få släppa till motorer och propellrar.
Sedan kom Stellan med en del kommentarer och idéer och snabbygget spårade ur. Självklart skulle J21 kroppen passa bättre.
P-38 nosen kapas till och monteras undertill som en fast kulsprute-pod ungefär.
J21-yttervingarna var för korta så Matchbox J29-vingar byggs om till längre vingar i samma form som de på J21.
Det hela ser ut som flygets Frankensteins monster. Fula snitt och skarvar överallt. Jag behöver köpa en ny spackeltub. Så inte en äkta SAAB men TÄNK OM.
Nästa del: viewtopic.php?f=3&t=2987&p=24347#p24347