Tackar så mycket Björn och Mal !
Jo jag instämmer med er båda, fartygen var vackrare i linjerna förut.
Blue star line , hade en drös lastfartyg som var utsökt vackra, men det har ju funnits många som sagt
Ankarspelet är ju hyfsat enkelt att bygga , speciellt i denna skala då kabel arie skivor och andra detaljer inte syns. Jag har satt titt manöverarmarna för mekanisk utlägg, men det försvann. Men spelstock winsch trummor kuggskivor, samt kättingbox och kätting finns där. Och det är väl vad man mest tänker på då man ser spelet. Revell hade inget spel alls med,vilket är mycket besynnerligt? Finns inte ens med i byggbeskrivningen.
Modellen är på håret" i skala för att göra som jag gjort. Risken med små skalor och någorlunda rikliga detaljer är att det kan se rörigt ut. Det kan vara lite att be om problem. Visserligen så kan ett fartygsdäck se rörigt ut vid lossning lastning. Jag var rädd att det skulle bli överarbetat. Samtidigt så är det specifika detaljer som jag hade svårt att hoppa över. Blockskivorna är stora även i skala 1/1 så det underlättade något. Sedan tror jag? att modellen är för smal, däckets bredd verkar felaktigt i förhållande till lastluckors antal , placering av staglinor m.m. Men det får jag leva med .
Nu skall skrovet målas , och jag känner vissa vibbar av en Jonsson linjare"
//Lennart